همزمان با آغاز مسابقات آسیایی هانگژو، شبکه سه سیما ویژه برنامه «آسیا ۲۰۲۲» را تدارک دیده است و شبکه ورزش هم پوشش بازی‌ها را در قالب برنامه «دهکده آسیایی» در دستور کار دارد.

چارسو پرس: همزمان با آغاز مسابقات آسیایی هانگژو، شبکه سه سیما با ویژه برنامه «آسیا ۲۰۲۲» به پوشش این رویداد ورزشی قاره کهن می پردازد.

بهزاد کاویانی ـ تهیه‌کننده و کارگردان ویژه برنامه بازی‌های آسیایی هانگژو شبکه سه سیما ـ است.

این تورنمنت ورزشی به صورت رسمی از اول مهرماه شروع می شود و مسابقات مربوط به ورزشکاران کشورمان به طور مستقیم و زنده در قالب برنامه «آسیا ۲۰۲۲» پوشش داده می‌شود.

کاویانی توضیح داده است: برای پوشش رویدادها در دو گروه به هانگژو چین (جنوب شرقی استان ژجیانگ) اعزام شده‌اند. گزارشگرانی که مسابقات هانگژو را پوشش می دهند کیومرث کرده و سیدمصطفی حسینی هستند. گروه اعزامی علاوه بر ارسال تصاویر اختصاصی برای شبکه سه سیما، تصاویر را برای شبکه ورزش هم ارسال می کند.

در استودیوی شبکه سه هم با دعوت از کارشناسان و متخصصان هر رشته ورزشی، مسابقات و بازی ها تحلیل و بررسی می شود که شهاب قاسمی و حمید آرایش مجریان برنامه هستند.

بر اساس این گزارش، شبکه ورزش سیما هم با برنامه «دهکده آسیایی» از آغاز رقابت‌های المپیک بازی‌های آسیایی تا پایان رقابت‌های پاراآسیایی روی آنتن خواهد بود.

«دهکده آسیایی» از جمعه (۳۱ شهریور ماه) آغاز شد و حدود یک ماه روی آنتن شبکه ورزش خواهد بود. این برنامه در طول شبانه‌روز در دو بخش از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.
بخش نخست ساعت ۳ و ۳۰ بامداد با آغاز رقابت‌ها در هانگ ژو خواهد بود که پوشش زنده رویدادها را تا ساعت ۱۸ که پایان مسابقات در هر روز است خواهد بود.

در این بخش علاوه بر پوشش زنده بخش خبرها در استودیویی مجزا و کاملا به لحظه پیش‌روی مخاطب قرار خواهد گرفت.

در بخش دوم برنامه «دهکده آسیایی» با یک مجله تحلیلی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ هر شب روی آنتن شبکه ورزش سیما خواهد رفت.