نمایش «عشق سال‌های وبا» براساس رمان «گابریل گارسیا مارکز» تابستان سال 94 اجرا می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: فرزاد امینی کارگردان این نمایش گفت:  «عشق سال‌های وبا» نهمین کار گروه تئاتر «پرومته» است که با استفاده از تمام ترجمه‌های رمان مارکز آماده شده است.

او با تاکید براینکه در این نمایش از اقتباس و ایده‌پردازی از رمان «عشق سالهای وبا» اثر مارکز پرهیز می‌کند، افزود: شیوه روایت این کار «اپیک» و متاثر از آموزه‌های تئوریک و درام شناسی برتولت برشت است و از نظر زیبایی‌شناسی فضایی اکسپرسیونیستی دارد.

وی ادامه داد: در دراماتورژی و طراحی بازی‌ها و اکت بازیگران سراغ وحشت و اضطراب وجودی هیجان‌ها و عواطف کاراکترهای رمان می‌روم. همچنین همانند تمامی کارهایی که تاکنون کارگردانی کرده‌ام از نظر اجرایی، شیوه‌ای از تمرین و کشف بدن دراماتیک را جستجو می‌کنم که آن را میراث آموزه‌های بزرگانی چون آنتونن آرتو ، گروتوفسکی و یوجنیو باربا می‌دانم.

امینی گفت: در نمایش «عشق سالهای وبا» کاملا به رمان و سیر دراماتیک آن از فصل اول تا فصل ششم وفا دارم و در دراماتورژی، ساختار رئالیسم جادویی آن را لحاظ می‌کنم. همچنین بازیگران در روایت دراماتیک خود بین روایت اول شخص و سوم شخص رفت و آمد می‌کنند، یعنی هم اول شخص را بازی می‌کنند و هم از منظر سوم شخص داستان را روایت می‌کنند و به این شکل جریان سیال ذهن کاراکترهای رمان به همان شکلی که مارکز در رئالیسم جادویی خود ایجاد می‌کند، طراحی می‌شود.

امینی پیش از این نمایش‌های «آه شهلا این گاوی که جلوم داره راه میره اسمش داووده»، «پروا »، «مکبث»، «منشأ همه‌ی نابود کننده‌هایت» و «من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم» را اجرا کرده است.

 

اخبار مرتبط:

فیلم‌تئاترهای جلال تهرانی اکران می‌شود + جدول نمایش

اجرای چهار هنرمند تئاتر در جشنواره «مونولوگ»

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در ساحل خلیج فارس

اجرای ویژه اهالی رسانه نمایش «انسانم آرزوست»

عکس‌های کمتر دیده شده ازسعید پورصمیمی

فیلم تئاتر «مردی برای تمام فصول» به بازار می آید

«رابینسون کروزوئه» به تئاتر باران می‌آید

«اپرای سعدی» در شیراز رونمایی می شود

عکسهایی از تمرین نمایش «پرواز ایکار» به کارگردانی محمدحاتمی