«قطره‌ها جان می بخشند» جایزه ویژه بیست ودومین دوره جشنواره محیط زیستی فیلم بایکال با عنوان مردم و محیط زیست را در کشور روسیه دریافت کرد.

چارسو پرس: این فیلم به کارگردانی فرشید آذری پس از دریافت جایزه از قدیمی ترین جشنواره محیط زیستی اروپا؛ «اکو پراگ» در کشور چک این‌بار جایزه ویژه بایکال (مشکلات اکوزیستی) را از بیست ودومین دوره جشنواره محیط زیستی فیلم بایکال با عنوان مردم و محیط زیست دریافت کرد.

این جشنواره از ۱۹ تا ۳۰ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۸ مهرماه) برگزار شد. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مشت حسین با تن رنجورش بیش از سی سال است که بدون هیچ کمکی هر روز چندین کیلومتر از ارتفاعات صعب‌العبور را می پیماید تا در منطقه‌ای که خشکسالی زیست جانوران را در خطر قرار داده، حیوانات و پرندگان تشنه را سیراب کند.

فرشید آذری کارگردان ایرانی است که در سال ۱۳۵۰ در شهرستان رشت متولد شده است و در حال حاضر در تهران مشغول کار و زندگی است. او فارغ التحصیل کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی از دانشگاه سوره تهران و فارغ التحصیل مهندسی معماری در مقطع کارشناسی ارشد است.

آثار او در قالب فیلمهای مستند و داستانی تقریبا در تمامی جشنوارههای مهم داخلی از جمله جشنواره سینما حقیقت، فجر، فجر تجسمی، جشن خانه سینما، فیلم کوتاه تهران، یادگار و... و نیز درجشنواره‌های بین المللی به نمایش در آمده‌اند و واجد جوایزی از جمله بهترین فیلم بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران، دیپلم افتخار بهترین بهترین‌ها از جشنواره فیلم کوتاه تهران، بهترین مستند اجتماعی از جشنواره سوره و... بوده‌اند. همچنین او نامزد دریافت جایزه در رشته های کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین از جشنواره‌های مختلف از جمله نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره سینما حقیقت، نامزد بهترین تدوین جشنواره فجر تجسمی و... بوده است.