هرچند شمسی فضل‌اللهی سال‌هاست روی صحنه تئاتر نرفته ولی با اجرای یکی از آثار چخوف، حضور نفس به نفس با تماشاگر را برای خود یادآوری می‌کند.

چارسو پرس: شمسی فضل‌اللهی، بازیگر و صداپیشه پیشکسوت کشورمان بازیگری را از ۱۶ سالگی و با نمایش «دختر ایرانی» در تئاتر تفکری آغاز کرده و در تمام فراز و فرودهای زندگی‌اش دلبسته این هنر بوده است.

در جوانی کودکان خود را بر سر صحنه فیلمبرداری فیلم «شیر سنگی» برده که در گلدره (بین شهررضا و سمیرم) فیلمبرداری می‌شده و با کمک زنده‌یاد فهیمه راستکار، کودکان خود را مراقبت کرده است.

حالا هم که بیش از ۸۰ سال دارد، همچنان با علاقه‌مندی به تئاتر فکر می‌کند.

او روز پنجشنبه، ۱۳ مهر ماه در برنامه چخوف‌خوانی حضور دارد. در این برنامه دو کار چخوف با عنوان‌های «تک پرده‌ای‌های چخوف» و «دوستان ما بد زندگی می‌کنیم» خوانش می‌شوند.

این برنامه یکی از سلسله نشست‌های چخوف‌خوانی است که با همکاری داریوش مودیبان و خانه فرهنگ گویا طراحی شده است.

شمسی فضل‌اللهی که زاده محله سنگلج تهران است، در کودکی به واسطه دو تن از کارگردانان تئاتر که دوستان خانوادگی‌شان بوده‌اند، به دیدن نمایش‌های روی صحنه می‌رفت و با بهت و حیرت به تماشای هنر بازیگران آن زمان می‌نشست.

او خیلی زود و از دوران نوجوانی در کلاس‌های تئاتر تهران ثبت‌نام کرد و در ۱۶ سالگی برای اولین بار روی صحنه رفت؛ حضوری که تا به امروز هم ادامه دارد و سبب شده او در شمار زیادی از آثار درخشان نمایشی و تصویری بازی کرده و به جای بسیاری از شخصیت‌های خاطره‌ساز بازی کرده است.

تازه‌ترین جلسه «چخوف‌خوانی» ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه در خانه فرهنگ گویا به نشانی کریمخان زند، رو به روی ایرانشهر برگزار می‌شود.

شمسی فضل‌اللهی متنی از چخوف را می‌خواند 

///.