حمیدرضا نعیمی تاکید کرد باید دیالوگ‌هایی میان هنرمندان و مدیران اداره هنرهای نمایشی برقرار شود تا راهکارهای رفع مشکلات اندیشیده شوند. بعد از این دیگر نباید تفاوتی بین هنرمندان تئا‌تر و مدیریت آن وجود داشته باشد، چون همه از یک خانواده‌اند.

 

سایت خبری تئاتر/ایران تئاتر: سپرده شدن برخی از امور به دست هنرمندان و فعالان عرصه تئا‌تر از جمله مواردی بود که مهدی شفیعی، مدیر‌کل اداره هنرهای نمایشی در مراسم معارفه خود بر آن تاکید کرد. در این زمینه، حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان تئا‌تر از این رویکرد استقبال کرد و آن را نشانه بهره‌گیری از خرد جمعی در پیشبرد امور دانست.
نعیمی گفت: «مهدی شفیعی، بهترین و شایسته‌ترین گزینه‌ برای مرکز هنرهای نمایشی بود. این مسئله جای خوشحالی دارد. قطعاً اگر کسی بتواند وضعیت تئا‌تر را به لحاظ مدیریتی از بحران دور کند، کسی جز او نیست، چراکه سالهاست عهده‌دار پست‌های حساس است و می‌داند در چه جاهایی دچار مشکلات اساسی هستیم. او طرفدار خرد جمعی و مشورت است و این امری ارزشمند محسوب می‌شود.»
او افزود: «قطعاً باید در چند جلسه، دیالوگ‌هایی میان هنرمندان و مدیرکل اداره هنرهای نمایشی برقرار شود تا دیدگاه‌ها شفاف‌تر عنوان شوند و راهکارهایی برای رفع مشکلات اندیشیده شود. بعد از این دیگر نباید تفاوتی بین هنرمندان تئا‌تر و مدیریت آن وجود داشته باشد، چون همه از یک خانواده‌اند.»
این نویسنده و کارگردان خاطرنشان کرد: «البته عنوان سپرده شدن برخی امور به هنرمندان به معنای شانه خالی کردن مدیر نیست، بلکه به معنای آنست که اکنون همه در جهت رفع بحران و سختی‌هایی که تئا‌تر ما را به زانو در آورده، قدم برداریم. این مسئله در لحظه اول شعار است اما می‌توان به صورت نسبی در راه تحقق آن قدم برداشت، به‌گونه‌ای‌که آقای شفیعی در جلسه معارفه‌شان گفتند «از من انتظار معجره نداشته باشید». در واقع این انتظار از هیچ فردی نیست. قرار است ضعف‌ها و نقص‌ها ترمیم شوند.»
 نعیمی در مورد تعامل میان خانه تئا‌تر و مرکز هنرهای نمایشی اظهار کرد: «تئا‌تر دغدغه هر دو گروه است. برای این دغدغه مشترک باید به زبان و فهم مشترک برسیم. هیچ شاخه‌ای از تئا‌تر از سوی هیچ نهادی به عنوان شغل پذیدفته نشده است. می‌بایست تلاش و همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و خانه تئا‌تر به سمتی برود که نهادهای مربوطه، کار هنرمندان تئا‌تر را به عنوان شغل بپذیرند.»

 

اخبار مرتبط:

فیلم‌تئاترهای جلال تهرانی اکران می‌شود + جدول نمایش

اجرای چهار هنرمند تئاتر در جشنواره «مونولوگ»

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در ساحل خلیج فارس

اجرای ویژه اهالی رسانه نمایش «انسانم آرزوست»

عکس‌های کمتر دیده شده ازسعید پورصمیمی

فیلم تئاتر «مردی برای تمام فصول» به بازار می آید

«رابینسون کروزوئه» به تئاتر باران می‌آید

«اپرای سعدی» در شیراز رونمایی می شود

عکسهایی از تمرین نمایش «پرواز ایکار» به کارگردانی محمدحاتمی