«تنهایی مانا» تازه‌ترین کار نمایشی رحیم نوروزی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از روز چهارشنبه ۱۶ مهر به مدت ۲۰ روز در تالار جمیله شیخی محراب به روی صحنه می‌رود.

چارسو پرس: «تنهایی مانا» به کارگردانی رحیم نوروزی و نویسندگی گروه بازیگران از ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه در سالن جمیله شیخی تالار محراب روی صحنه می‌رود.

در این اجرا مفاهیمی چون زایش، میرایی و میل به جاودانگی نمایش داده می‌شود.

در این نمایش چند داستان از صادق هدایت، غلامحسین ساعدی، گابریل گارسیا مارکز، آنتوان چوخوف، فرانتس کافکا، هاروکی موراکامی و اشعاری از کریستین بوبن روایت می‌شود اما هیچ ردی از این‌ها در نمایش وجود ندارد.

در این نمایش، میلاد صفوی، امیرحسین ادیم، سجاد قربانی، آیدا دولت‌آبادی، سارا جمال پور، زهره یحیایی و رویا شریفی ایفای نقش می‌کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه ریز: سجاد قربانی، منشی صحنه: سیمین ضیائیان، طراح ماسک: فرزاد هدایت، اجرای ماسک: ترانه دم‌ساز، دوخت لباس: پریسا شاه‌ولد، طراح صدا: اسماعیل قنبری، عکاسان: نسترن عبدی و رسول محمدی و روابط عمومی: امیر خانزاده.

به گفته نوروزی، انسان در عین حال که نیاز به تنهایی دارد، از تنها ماندن می هراسد. جبر زیستن در اجتماع انسانی ما را به این پانیک (هراس) دردناک دچار کرده است. جبر به دنیا آمدن، در جایی زاده شدن، زیستن با دیگران، کار کردن برای معاش، تقلید از پیشینیان، تلاش برای نوآوری و خلق، اثبات وجود خویشتن و مرگ...امور اجتناب ناپذیر هستی ما هستند. انسان، تنها به دنیا می‌آید و تنها هم می‌رود. در حالی که در کنار تمام انسان‌هایی که پیرامونش حضور دارند زیست می‌کند. جزیره شدن یک تعبیر اسطوره‌ای است.

تنهایی مانا، پنجمین تجربه کارگردانی تئاتر رحیم نوروزی است.