استعفای ناگهانی کیوان کثیریان و آسیه مزینانی از خانه هنرمندان، پرسش برانگیز شد.

چارسو پرس: استعفای کیوان کثیریان و آسیه مزینانی از خانه هنرمندان که با ابراز گلایه و ناراحتی از شرایط موجود همراه بود به حواشی و حرف و حدیثهای زیادی دامن زد.

مدیریت خانه هنرمندان در سال های اخیر با حواشی زیادی روبرو بود، از استعفای رجبی معمار و اختلافاتی که او با شهرداری تهران در دولت جدید داشت ،گرفته  تا  جداکردن تماشاخانه ایرانشهر از خانه هنرمندان و گماشتن مدیر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، پدیرفته نشدن گزینه شهرداری برای مدیرعاملی از سوی شورای عالی خانه هنرمندان، قطع کمک های مالی شهرداری از زمان انتخاب زاکانی و…بخشی از مشکلات خانه هنرمندان به شمار می رود.

اما با توجه به رویکرد خالص سازی در  انتخاب مدیران برای سازمان های هنری در دولت جدید ، از همان ابتدا  حضور محمد مهدی عسگرپور سوال های زیادی را به وجود آورده بود،  چون اساسا تفکر عسگرپور در راستای اهداف دولت جدید قرار نمی گیرد و با آن همخوانی ندارد .  ولی به هر حال از آنجا که از عسگرپور به عنوان مرد با نفوذ سینمای ایران یاد می شود این انتخاب تا حدودی پذیرفتنی هم بود.

به نظر می رسید دردوره مدیریت عسگرپور تلاش ها برای دوری خانه هنرمندان از حواشی انجام می شود و خانه هنرمندان به یکی از معدود مراکز فرهنگی تبدیل شده که فعالیت های آزادانه تر و متفاوت تری در آن اجرا می شود. با وجود اینکه مشکلات مالی هم در یکی دوسال گذشته درخانه  هنرمندان وجود دارد اما بحث های حاشیه ای در خانه کمتر مطرح می شد تا اینکه کیوان کثیریان منتقدسینما و روزنامه نگار و مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان در فضای مجازی به صورت سربسته بحث مشکلات درونی خانه هنرمندان را مطرح کرد.

بر اساس آنچه کثیریان خود هم  در نوشته اش اشاره کرده نزدیک به یازده سال با مدیریت های مختلف به عنوان موسس و مدیر سینما تک و در سه سال اخیر به عنوان مدیر روابط عمومی حضور فعالی داشت.

در دوره مدیرعاملی محمد مهدی عسگرپور  هم همچنان به عنوان مدیر روابط عمومی و بین الملل و مدیر سینماتک حضور موثری داشت.

ضمن اینکه اساسا ارتباط و دوستی کثیریان با عسگرپور به سالیان دور بر می گردد ، پس  استعفای یکباره و همزمان کثیریان از مدیریت روابط عمومی خانه و آسیه مزینانی از معاونت هنری خانه هنرمندان پرسش های زیادی را به وجود آورد.

آسیه مزینانی هم به عنوان یکی از فعالان شاخص حوزه تجسمی، در هفت، هشت سال گذشته حضور قابل توجهی  در خانه هنرمندان داشت. اینکه چرا به یکباره کثیریان و مزینانی تصمیم به استعفا گرفتند باعث شد تا با آنها تماس بگیریم.

تلاش ما برای مصاحبه با کیوان کثیریان و محمد مهدی عسگرپور نتیجه ای در بر نداشت.

اما بر اساس شنیده های ما گویا استعفای کثیریان و مزینانی علاوه بر مسائل داخلی، بیشتر در جهت خالص سازی نیروها و فشارهای وارده بر عسگرپور صورت گرفته است.

ضمن اینکه به نظر می رسد شهرداری در این استعفاها نفش زیادی داشته باشد.


منبع: سینما اعتماد