فیلم کوتاه "چیدن" به کارگردانی شاهو احمدی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کودک پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه سیلهت بنگلادش شد.
چارسو پرس: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه سیلت Sylhet ، به صورت سالانه با هدف معرفی استعداد های برتر در سراسر جهان و برگزاری کارگاه ها و ایجاد بستری مناسب برای گفتگو و نمایش فیلم به کار خود ادامه میدهد ، گفتنی است امسال از ۱۱۱ کشور و ۳۰۳۶ فیلم را برای داوری دریافت کرد .
اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره 3 اکتبر ( ۱۱ مهر ) در شهر سیلت کشور بنگلادش برگزار شد.
شاهو احمدی، دانش‌آموخته سینما از دانشگاه فرهنگ و هنر سنندج و فیلم‌سازی را از سنین نوجوانی شروع کرده و پیش از ساختن فیلم چیدن اولین فیلم حرفه ای خود را با عنوان ویلای ذخیره ساخت که اولین نمایش را در جشنواره تصویرسال تهران داشت .
فیلم کوتاه "چیدن" پیش از این نیز در جشنواره های متعدد بین المللی توانست حضور یابد و در ماه مارچ میلادی ۲۰۲۳ نیز توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم فیسیماد در شهر مادرید اسپانیا را به دست آورد .
"چیدن" راوی داستان پیرمردی است که در فصل چیدن میوه هایش به خاطر کهولت سن با مشکل چیدن میوه هایش روبرو است و زمانی که به استراحت میپردازد با دزد میوه هایش روبرو میشود . فریدون علیرمایی، حسام بیدخ ، کارزان مجیدپور، محمد یوسف خانی ، ماردین اسمنا بازیگران اصلی این فیلم کوتاه هستند.

"چیدن" بهترین فیلم کوتاه کودک جشنواره سیلت بنگلادش شد

 
عوامل فیلم کوتاه عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: شاهو احمدی، تصویربردار: مهرشاد بختیاری، صدابردار: رسول احمدی، دستیار کارگردان: احسان جوانمرد، دستیار تصویر: سهراب بایزیداری، طراح صدا: پژمان راژ، اصلاح رنگ: فرهاد سنندجی، مدیرتولید: جوانمیر پرستار، عکاس: شهاب ناصری، تدوین: شاهو احمدی، گروه تدارکات: کارو احمدی و کیانوش احمدی.
///.