رییس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی رزمال گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۵۰ سالن سینما به همت موسسه سینماشهر به زودی افتتاح خواهد شد و در نظر داریم تا پایان کار دولت سیزدهم، ۴۰۰ سالن سینمایی دیگر نیز بهره‌برداری شود تا نهایتا برنامه ریزی ما برای دستیابی به ۱۰۰۰ سالن در این دولت محقق شود.

چارسو پرس: به نقل از سازمان سینمایی کشور، محمد خزاعی در این مراسم گفت: خوشحالم که امروز در آیین افتتاح پردیس رزمال حضور دارم و امیدوارم بخش خصوصی و سرمایه گذاران دلسوز بیش از همیشه برای ارتقا و توسعه فضای فرهنگی و زیرساخت های سینمایی وارد میدان شوند.
وی افزود: پردیس سینمایی رزمال، ۲۲۸ امین سالن سینمایی است که در دولت سیزدهم افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است. در این راستا اقدامات گسترده ای در بسیاری از حوزه ها اعم از دولتی و خصوصی در حال انجام است.
رئیس سازمان سینمایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شور و نشاط مخاطبان به سینما بازگشته و منجر به دلگرمی سرمایه گذاران برای توسعه سالن‌های سینما شده است. در این شرایط لازم است به فکر تولید فیلم با شرایط مطلوب و ذائقه مخاطبان با موضوعات و ژانرهای مختلف باشیم.
خزاعی برنامه اکران سالن‌های سینما درسانس‌های صبح را از دیگر برنامه‌های مدون شده سازمان سینمایی دانست و گفت: طرح اکران دانش آموزی برای صبح ها در دست اقدام است.
وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم به همت سرمایه گذاران و بخش خصوصی، سالن‌سازی در هر جای ایران از جمله مناطق محروم و فاقد سینما ادامه داشته باشد. بنده قدردان همه سرمایه گذاران هستم؛ چرا که اگر همت این افراد نباشد توسعه فرهنگی و اجتماعی نخواهیم داشت. ما نیز باید تلاش کنیم که موانع بر سر راه آنها را حل کنیم.
در ادامه همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی اکران گفت: ۲۰ سال می‌شود که با اکران سینما سرو کار دارم. طی ۱۰ سال گذشته، در چرخه اکران تنها می‌توانستیم حداکثر ۲۰ سالن نمایش داشته باشیم اما در حال حاضر در این فاصله زمانی، می‌توان گفت یک فیلم تنها در غرب تهران می‌تواند بالای ۱۵ سالن سینما داشته و فروش بسیار خوبی داشته باشد.
وی عنوان کرد: ساخت و افزایش سالن‌های نمایش در ۱۰ سال اخیر به همت بسیاری از مسئولان بوده است. زمانی ما فکر می‌کردیم که مجتمع های تجاری به سینما کمک می کنند اما باید بگویم در واقع این سینماست که به رونق مجتمع‌ها کمک می‌کند و هر سالن سینما دریچه جدیدی به جهان مدرن است و پای مارا به دنیایی که از آن باز می کند. رزمال با هفت سالن یعنی هفت جهان متفاوت که انگیزه‌ای برای دیگر بهره برداران سینما خواهد بود.
جمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما در ادامه این مراسم گفت: سینما مرکزی برای گردشگری است و این در حالی است که سرانه سالن‌های نمایش قبل از دولت سیزدهم اوضاع خوبی نداشته و خوشبختانه در دو سال اخیر به همت سازمان سینمایی بیش از ۲۰۰ سالن نمایش به کشور اضافه شده و با ادامه این روند شاهد افزایش بیشتر آن نیز خواهیم بود.
وی افزود: بر اساس شاخص سرانه سالن های سینما در دنیا، آمریکا ۴۰ هزار سالن دارد که در قبال این کشورها ما باید ۱۰ هزار سالن داشته باشیم و نباید منتظر دولت باشیم و در بخش خصوصی می توانیم شاهد سرانه سالن کشور باشیم.
همچنین در این مراسم، محمدرضا صفایی‌فر مالک و بهره‌بردار پردیس سینمایی رزمال،گفت: این مجموعه حاصل تلاشهای ۱۱ ساله است که تاکنون چهار نشان طلایی و بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. امروز بخش دیگری از این مجموعه به ثمر می‌رسد.ایده ساخت رزمال از مقایسه با کشور دبی شروع شد و زیرساخت‌های آن را با ایران مقایسه کردم.ساخت اینگونه مجتمع ها نیاز به منطقه‌ای دارد که از امکان دسترسی‌های آسان بهره‌مند شود. مراحل نقشه برداری و کسب مجوز را گذراندیم و از افراد متخصص برای ساخت این مجموعه استفاده کردیم.
وی افزود: اطلاعات ساختمانی عاملی است که منجر به موفقیت ساخت اینگونه مجموعه‌ها می‌شود. رزمال به همه ابعاد ساختمانی ورود کرده است و در بخش تولید و نظارت از تیم متعهد دعوت به همکاری شده و ازتخصص‌ها به روز جهانی بهره برده است.در حادثه متروپل گروه ناظر،طراح ونصاب تاثیر داشته است.
صفایی فر خاطر نشان کرد: عمر این ساختمان به طول معمول ۳۰۰ سال است و کمال وسواس را در ساخت آن به کار برده‌ایم و ۱۶ هزار نفر در ساخت این مجموعه ما را همراهی کردند. امیدوارم همه در جهت سطح رفاهی تلاش کنیم و مفید باشیم و هر چیزی را گردن مسئولان نیندازید.

در ادامه مراسم لوح تقدیری از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی به صفایی‌فر اهدا شد.
صفایی، ریاست اتاق اصناف ایران نیز در این مراسم عنوان کرد: پروژه رزمال، توام با عشق است. کارها توام با عشق به نتیجه می رسد، عشق به سرزمین و میهن در اینگونه مجتمع ‌ها توسعه زیرساخت‌ها تاثیر دارد.
وی افزود: ساخت این مجموعه فارغ از اشتغال برای افراد، اعتباری برای اقتصاد کشور خواهد بود. کشوری که دائما مورد تحریم بین‌المللی قرار می‌گیرد. این کشور مستعد بهترین خدمات و رشد و تعالی اقتصادی است. ایجاد اینگونه مراکز به اقتصاد ملی وتولید ناخالص، جذب گردشگر کمک می‌کند و امیدوارم این بسترهای زیر ساخت توسعه را از دست ندهیم و روحیه سرمایه گذاران را حفظ کنیم.
لازم به ذکر است که در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی رزمال، یزدان عشیری، محمدرضا فرجی، قادر آشنا، حبیب اسماعیلی، محمد قاصد اشرفی، غلامرضا فرجی، علیرضا اسماعیلی، سید جمال ساداتیان، همایون اسعدیان، محمد صابری، قربانی، شفیعی نیز حضور داشتند.

۵۰ سالن سینما به زودی افتتاح خواهد شد

 

///.