آئین پایانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه به‌کارگردانی مشترک سعید نصر و ایمان‌رحیم‌پور در سالن کوثر اصفهان برگزار می‌شود، و بنا به اعلام دبیر این دوره از جشنواره، نکوداشت «آتیلا پسیانی» و «فردوس کاویانی» به آئین پایانی جشنواره سی و پنجم اضافه شده است.

چارسو پرس: پیش‌تر و در نشست خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، مجید زین‌العابدین، دبیر این دوره از جشنواره اعلام کرده بود که جایزه ویژه ابونصر فارابی، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه صنایع خلاق فرهنگی هنری، جایزه گوهرشاد، و جایزه ویژه خانواده شاد، ۵ جایزه‌ای است که به بخش های مختلف سی و پنجمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان اصفهان اضافه شده است. 

او همچنین از برگزاری بزرگداشت استاد منوچهر والی‌زاده، صداپیشه و بازیگر، همچنین بزرگداشت بهرام دهقان‌یار، آهنگساز خبر داده و اعلام کرده بود که در بخش نکوداشت نیز یاد مرحوم استاد ایرج تقی‌پور و مرحوم آرش میراحمدی گرامی داشته خواهدشد.

امروز اما، مجید زین‌العابدین، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از افزوده‌شدن نکوداشت شادروان «آتیلا پسیانی» و شادروان «فردوس کاویانی» به آئین پایانی جشنواره سی و پنجم خبر داد.

زین‌العابدین دراین‌باره بیان کرد: با توجه به این که در آستانه آغاز این دوره جشنواره، با کمال تاسف با درگذشت دو هنرمند باسابقه فعالیت در حوزه کودک و نوجوان مواجه شدیم، تصمیم بر این شد که برای تجلیل از نقش و جایگاه زنده‌یاد «آتیلا پسیانی» و زنده‌یاد «فردوس کاویانی» به‌ویژه فعالیت‌هایشان در زمینه کودک و نوجوان، نکوداشت این دو هنرمند، به برنامه نکوداشت‌های آئین پایانی جشنواره اضافه شود.

او ادامه داد: به این ترتیب در این دورۀ جشنواره نکوداشت چهار هنرمند فقید، زنده‌یاد «ایرج تقی‌پور» تهیه‌کننده و پژوهشگر، زنده‌یاد «آتیلا پسیانی» بازیگر و کارگردان، زنده‌یاد «فردوس کاویانی» بازیگر و زنده‌یاد «آرش میراحمدی» بازیگر در کنار بزرگداشت «منوچهر والی‌زاده» صداپیشه و «بهرام دهقان‌یار» آهنگساز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آئین پایانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ساعت ۱۸:۳۰ بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه به‌کارگردانی مشترک سعید نصر و ایمان‌رحیم‌پور در سالن کوثر اصفهان برگزار می‌شود و در این آئین ضمن بزرگداشت استاد منوچهر والی‌زاده، صداپیشه و بازیگر، همچنین بزرگداشت بهرام دهقان‌یار، آهنگساز، نکوداشت زنده‌یادان ایرج تقی‌پور، آرش میراحمدی، آتیلا پسیانی و فردوس کاویانی نیز برگزار خواهدشد.

به گفته سعید نصر و ایمان‌رحیم‌پور که کارگردانی آئین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را به عهده دارند، این مراسم هم با کنداکتوری متفاوت اجرا می‌شود و گروه برگزارکننده این مراسم در حال آماده‌سازی برنامه‌ای جذاب از نظر شکل و ریتم هستند.

در این آیین قرار است در کنار برپایی چهار نکوداشت و دو بزرگداشت، با حضور هنرمندان، داوران، پیشکسوتان سینمای کودک، اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران فرهنگی و شهری و مدیران سینمایی، پروانه‌های زرین به برترین‌های جشنواره سی و پنجم اهدا شود.