نمایش عروسکی «گزارش شماره 13752» پس از موفقیت در جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان ایران در سال گذشته، به مرحله نهایی جشنواره تئاتر عروسکی ازمیر در ترکیه راه پیدا کرد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش عروسکی "گزارش شماره 13752" به نویسندگی و کارگردانی پرستو آریاکیا توانست در میان 40 اثر نهایی باشد که امسال در این جشنواره بزرگ، روی صحنه می‌روند.

جشنواره تئاتر عروسکی ازمیر یکی از بزرگترین رویدادهای عروسکی منطقه است که همه‌ ساله با حمایت وزارت فرهنگ و بانک گردشگری ترکیه در این شهر برگزار می‌شود. در این رویداد غیر رقابتی همه‌ ساله گروهی از هنرمندان معتبر و شناخته شده این هنر نمایشی حضور می‌یابند و آموزش هنری هم جایگاه ویژه‌ای در جشنواره ازمیر دارد.

در جشنواره امسال هم به‌جز 147 اجرایی که در 27 سالن برنامه‌ریزی شده، قرار است دستکم 6 نمایشگاه از عروسک‌ها و محصولات هنری مرتبط برگزار شود و به‌جز این، گروه‌های مختلف هم برحسب میزان استقبال و نظرسنجی برگزار کنندگان کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهند کرد. تاکنون برگزاری نمایشگاه‌های اسلوونی و بلغارستان در جشنواره ازمیر قطعی شده و گروه‌هایی از آرژانتین، ایرلند، فلسطین و کانادا هم برای انجام کارگاه‌های آموزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

جشنواره نمایش عروسکی ازمیر از روز پنجشنبه 14 اسفندماه با اجراهایی از نروژ و ترکیه آغاز شده و تا روز اول فروردین ادامه خواهد داشت.

پرستو آریاکیا که دانش‌آموخته دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر است، "گزارش شماره 13752" را در مدت زمان 40 دقیقه و در روزهای 26 تا 28 اسفندماه جاری اجرا خواهد کرد.

جشنواره تئاتر عروسکی ازمیر که امسال نهمین دوره برگزاری خود را می‌گذراند در نظردارد تا کیفیت این جشنواره را به همتایان جهانی خود برساند. برهمین راستا مسئولین جشنواره با جذب همیاری از مدارس شهر ازمیر و با پیاده کردن طرح گسرده‌ای برمبنای اجرای گروهی تئاتر "سیندرلا" با انبوهی از دانش‌آموزان این شهر، نسل جدیدی از فعالان عرصه تئاتر عروسکی را پایه‌ریزی می‌کنند. نسلی که به‌نوشته پایگاه این جشنواره، بی‌گمان گردانندگان آینده جشنواره ازمیر از میان همانها برمی‌خیزند.

 

اخبار مرتبط:
 

کاریکاتور هفته / برنامه های تئاتر در تلویزیون و رادیو نابود می شوند

نمایش «گمشده در یانکرز» تا 20 اسفند روی صحنه است

دلایل توقف برنامه «پرانتز باز»

در آخرین روزهای سال 93 چه نمایش هایی بر روی صحنه است؟

نگاهی به نمایش «کابوس شب نیمه آذر» به کارگردانی علی کشوری

اعلام اسامی آثار راه یافته به جشنواره نمایشنامه خوانی تئا‌تر باربد

بررسی جایگاه و تاثیر تئاتر دانشگاهی در بدنه‌ تئاتر کشور

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر سوره ماه

گزارش تصویری نمایش «مضحکه مرگ یزدگرد» کارگردان: رضا بهارلو