نمایش «آنتیگونه» با بازی ژولیت بینوش از چهارم مارس (13 اسفند) در تئاتر باربیکن لندن روی صحنه رفته و تمام بلیت‌هایش پیش فروش شده است.

 

سایت خبری تئاتر: ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی و سرشناس سینما که پیش از این هم بازی روی صحنه را چند بار تجربه کرده، این بار در نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی ایوو ون هوف ظاهر شده است.
 حضور ژولیت بینوش روی صحنه در ابتدای نمایش «آنتیگونه» مثل وزش بادی است که تماشاچی را با خود می‌برد. یک زن عزادار نحیف با یک روسری توری سیاه مواج و پاشنه‌های صورتی در حالی که به خاطر عزاداری برای برادرش صدا و قدرتش را از دست داده است، بر خلاف دستور عمویش کرئون می‌خواهد بدن برادرش را به خاک بسپارد.
در این نمایش، خوانشی جدید و امروزی از نمایشنامه «آنتیگونه» سوفوکل می‌بینیم که آن کارسون، شاعر نوگرای کانادایی آن را نوشته است. اگرچه زبان انگلیسی بینوش زیاد خوب نیست، ولی باید حتماً این نمایش را ببینید تا تغییرات جذاب متن را درک کنید. زبان نمایش از تاریکی و افسردگی تا شوخ طبعی و خندیدن متغیر است و بسیار آراسته و غیر محاوره‌ای به نگارش درآمده.
در این نمایش فشار زیادی روی ژولیت بینوش است، به دلیل اینکه این بازیگر سر‌شناس سینما باید از پشت پرده جادویی بیرون بیاید و از نزدیک با تماشاچی در ارتباط باشد. ولی چیزی که کاملاً مشخص و واضح دیده می‌شود، این است که حالت بینوش در این نمایش تراژیک نیست و نوع بازی او از شخصیت آنتیگونه بسیار پرشور‌تر از یک قهرمان افسرده است. آنتیگونه با بازی ژولیت بینوش، یک مبارزه‌جوست.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان ششمین جشنواره مونولوگ معرفی شدند

اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استانها ی هنرهای نمایشی شد

نمایش «مَلی» تمدید شد

«کرگدن» به ایرانشهر می رود،«خسیس» به خیابان

در بزرگداشت منیژه محامدی چه گذشت؟

امیر جعفری: یکسری باندبازی‌هایی وجود دارد که من آنها را بلد نیستم

لهستانی ها در ایران کارگاه تئاتر برگزار می کنند

معرفی بازبین‌های بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

فراخوان اجرای نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر در سال 94

در آخرین روزهای سال 93 چه نمایش هایی بر روی صحنه است؟

دلایل توقف برنامه «پرانتز باز»

کاریکاتور هفته / برنامه های تئاتر در تلویزیون و رادیو نابود می شوند