سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت مهرجویی و همسرش گفت: از جایگاه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سریع و شفاف پرونده و بازداشت و برخورد قاطع با جانیان، پیگیری خواهیم کرد.

چارسو پرس: سید نظام الدین موسوی، نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: 

«درگذشت زنده یاد ⁧داریوش مهرجویی⁩ کارگردان نام‌آور و سلسله جنبان موج نو سینمای ایران و همسر محترمه‌شان در یک جنایت دلخراش موجب تاسف و تاثر مردم هنردوست کشورمان شد.

‏از جایگاه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سریع و شفاف پرونده و بازداشت و برخورد قاطع با جانیان، پیگیری خواهیم کرد.»

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر شامگاه شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در حادثه‌ای هولناک در منزل شخصی‌شان در کرج به قتل رسیدند. در پی این حادثه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی تاکید کرد که روشن‌ شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی را با جدیت مطالبه و پیگیری می‌کند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز نیز به ارائه توضیحاتی درباره آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش پرداخت و گفت: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

وی افزود: ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

صفحه ویژه مطالب مربوط به داریوش مهرجویی