یکی از هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده موسیقی نواحی بوشهر بر اثر سکته قلبی در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

چارسو پرس: حماسه حق پرست رئیس انجمن موسیقی بوشهر  از درگذشت احمدعلی شرفی به عنوان یکی از مفاخر موسیقی بوشهر خبر داد و گفت: متأسفانه ساعتی پیش استاد احمدعلی شرفی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی مقامی بوشهر و هم دوره هنرمندان بزرگ موسیقی نواحی ایران از جمله حاج قربانی، عثمان محمدپرست و بسیاری دیگر پس از چند روز بیماری براثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: استاد احمدعلی شرفی یکی از اسطوره‌های موسیقی بوشهر بود که از او به عنوان یکی از مهم‌ترین راویان قدیمی و اسطوره‌های موسیقی بوشهر یاد می‌کنند. این هنرمند در نوازندگی نی انبان و نی جفتی یکی از مهم‌ترین راویان موسیقی مقامی بوشهر بود و بسیاری از پژوهشگران نامدار موسیقی کشورمان از جمله محمدتقی مسعودیه و محمدرضا درویشی از آثار این هنرمند به عنوان منابع پژوهشی استفاده‌های زیادی داشتند.

رئیس انجمن موسیقی بوشهر بیان کرد: احمدعلی شرفی یکی از دردانه‌های موسیقی مقامی ایران بود که در اجراهای داخلی و بین المللی فراوانی هنرنمایی کرد و به شایستگی هرچه تمام تر در معرفی موسیقی منطقه بوشهر تلاش خود را انجام داد.

محسن شریفیان نوازنده نی انبان و پژوهشگر موسیقی نواحی بوشهر هم درگذشت مرحوم احمدعلی شرفی را یکی از ضایعه‌های جبران ناپذیر موسیقی نواحی ایران به ویژه موسیقی منطقه بوشهر توصیف کرد.