عکسی از نقش‌آفرینی امیر سماواتی در فیلم «زاپاتا» دانش اقباشاوی به بهانه راهیابی این فیلم به جشنواره داکا منتشر شده است.

چارسو پرس: «زاپاتا» دومین فیلم دانش اقباشاوی است که البته نام آن به «عموزادگان» تغییر کرده است. این فیلم به تهیه‌کنندگی زنده یاد ایرج تقی‌پور ساخته شده و پیش از جشنواره داکا (در بنگلادش)  در پنجاه و هفتمین جشنواره کارلووی واری (چک) هم نمایش داده شده بود.

اقباشاوی این فیلم ماکیومنتری (شبه مستند) و کمدی تلخ و جنایی خود را با فیلمبرداری توسط دو گوشی آیفون ۱۲ پرومکس و یک سونی هندی‌کم (زایس ۲۰۰۰) ساخته است.

داستان این فیلم روایت‌گر شهرزاد، نویسنده‌ای جوان است که سعی می‌کند به پسر عمویش "امیر" که در تلاش برای جمع‌آوری پول برای فیلم بعدی‌اش است، کمک کند. او تصمیم می‌گیرد از طریق تلفن همراه خود از مراحل مختلف زندگی روزمره آن‌ها فیلمبرداری کند اما امیر زندگی خودش، شهرزاد و فیلمی را که می‌سازند، در مسیری از اتفاقات غیرمنتظره قرار می‌دهد.

این دومین همکاری دانش اقباشاوی و کریم نیکونظراست که پیش از این با همدیگر فیلمنامه‌ «تاج محل» را نوشته بودند.

در «عموزادگان» (زاپاتا) رضا مسعودی، مهیا صدر، امیر سماواتی، ایمان غیرتمند، مانی صدیقی و الهام شکیب بازی کرده‌اند.

برخی دیگر از عوامل فیلم عبارتند از : مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، تدوین: احسان شیبانی، موسیقی: ابوذر کهن‌راده، صداگذاری: محمد مهدی جواهری‌زاده، طراح لباس: الهام شکیب، طراح صحنه: سحر شهامت، طراح گریم: هادی لطفی، تهیه‌کنندگان اجرایی: اویس طوفانی و بهراد مهرجو و پخش جهانی فیلم: آریانا فیلم به مدیریت فهیمه پورقاسم.

تصویری از امیر سماواتی در «زاپاتا»

 

///.