شیماه خاسب که به زودی و برای دومین بار نمایش «شام خداحافظی» را روی صحنه می‌برد، می‌گوید: اجرای این نمایش به نوعی ریسک بود ولی فکر کردم شاید با این کار کمی حال خوش به مخاطبان ببخشیم.

چارسو پرس: این کارگردان گفت: سال گذشته این نمایش را اجرا کردیم که با استقبال تماشاگران رو به رو شد ولی با ناآرامی‌های اجتماعی مواجه شدیم و امکان ادامه اجرا نبود.

او اضافه کرد: در این مدت تقاضای زیادی برای اجرای دوباره این نمایش داشتیم. از سوی دیگر در شرایطی که بسیاری از ما حال چندان خوشی نداریم این نمایش، حال خود ما را به عنوان گروه اجرایی خوب می‌کند و امید داریم که برای تماشاگران هم چنین حال خوبی به همراه داشته باشد. با توجه به استقبالی هم که سال گذشته از آن شد، فکر کردیم شاید اجرای دوباره آن بد نباشد.

خاسب که در عین حال اجرای این نمایش را خالی از ریسک نمی‌داند، توضیح داد: تئاتر بعد از یک سال جانی گرفته و بخشی از هنرمندان شناخته شده هم روی صحنه‌اند. با این حال هنوز هم نمی‌دانم اجرای نمایش به ویژه نمایش کمدی چقدر از طرف مخاطبان مورد استقبال قرار می‌گیرد. با همه اینها فکر کردیم بد نیست اگر با این کار بتوانیم به مدت یک ساعت هم شده، حال خوشی به تماشاگران بدهیم و باعث بشویم در مدت کوتاهی که تماشاگر این کار هستند، دغدغه‌ها و مشکلات خود را فراموش کنند.

او که سال گذشته این نمایش را با بازی امیر غفارمنش،جوانه دلشاد و امیر کربلایی‌زاده اجرا کرده بود، درباره تغییرات احتمالی در اجرای دوباره این نمایش در قیاس با دوره پیشین گفت: کلیت کار و گروه بازیگران همان است و تغییراتی جزیی داریم.

نمایشن «شام خداحافظی» نوشته مشترک ماتیو ‌دولاپورت و الکساندر دولاپتولی است که با ترجمه شهلا حائری روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده:

نمایش «شام خداحافظی» مفهوم دوستی و روابط انسان‌ها را در دنیای امروزی زیر سؤال می‌برد و به این مقوله می‌پردازد که چرا با کسانی معاشرت داریم که تمایلی به ادامه ارتباط با آنها نداریم ولی از روی عادت یا از روی شرم شهامت گسستن رابطه‌ها را نداریم و در انتها، داستان نمایش ارزش انسان‌ها و روابط‌شان با یکدیگر را به چالش می‌کشد و به واکاوی پیوندهای میان انسان‌ها در بستر طنز می‌پردازد.

 این نمایش از دهم آبان ماه ساعت ۱۹ و سی دقیقه در سالن ملک روی صحنه می‌رود.

امیر غفارمنش و امیر کربلایی‌زاده دوباره با «شام خداحافظی» می‌آیند

 

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا