عضو هیأت مدیره بنیاد محمود استادمحمد از تشکیل گروه مشورتی به منظور برنامه ریزی برای نحوه داوری آثار متقاضی جایزه بنیاد و اهدای این جایزه در روز تولد زنده‌یاد استادمحمد در آبان‌ماه هر سال خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: مانا استادمحمد عضو هیأت مدیره بنیاد محمود استادمحمد درباره تصمیم‌گیری اتخاذ شده در جلسه روز ۱۹ اسفندماه هیأت مدیره به منظور چگونگی ارزیابی و اهدای جایزه ادبیات نمایشی این بنیاد گفت: از آنجایی که پدرم همیشه دغدغه نمایش ایرانی و ملی را داشت و برایش مهم بود که نمایشنامه نویسان جوان در این عرصه حضور داشته باشند و کار کنند، بنیاد محمود استادمحمد تصمیم اگر قرار است در عمل این دغدغه را مدنظر قرار دهد، به نسل جوان فعال در عرصه نمایش ایرانی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اهدای جایزه ادبیات نمایشی بنیاد محمود استادمحمد و حضور سعید طباطبایی به عنوان دبیر اولین دوره اهدای این جایزه، یادآور شد: در جلسه اخیر هیأت مدیره بنیاد که با حضور آقای طباطبایی برگزار شد به این نتیجه رسیدیم افرادی را به عنوان گروه مشورتی برای انتخاب هیأت داوران و نحوه داوری جایزه برای همکاری با بنیاد دعوت کنیم تا فعالیت کنند. اعضای این گروه مشورتی اکثرا از هنرمندان تئاتر خواهند بود.

عضو هیأت مدیره بنیاد محمود استادمحمد ادامه داد: هر کدام از اعضای هیأت مدیره لیستی از هنرمندان را برای حضور در این گروه مشورتی پیشنهاد دادند که قرار است بعد از تماس با آن‌ها لیست قطعی اعضای گروه مشورتی مشخص شود زیرا شاید همه این هنرمندان تمایلی به حضور در گروه مشورتی را نداشته باشند.

دختر زنده‌یاد محمود استادمحمد درباره زمان اهدای جایزه این نمایشنامه نویس مطرح و تأثیرگذار تئاتر ایران، گفت: آبان‌ماه هر سال و همزمان با روز تولد محمود استادمحمد، تاریخ برگزاری مراسم و اهدای این جایزه خواهد بود. 

مانا استادمحمد درباره آثاری که قرار است در اولین دوره جایزه بنیاد مورد ارزیابی قرار گیرند، توضیح داد: قرار است ارزیابی از بین نمایشنامه‌هایی که سال ۹۳ چاپ شده یا روی صحنه رفته‌اند، انجام شود. ضمن اینکه آثار متقاضی می‌توانند از طریق فراخوانی که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۴، همزمان با رونمایی از کتاب «چهره‌ام پوشیده بهتر» و به صورت عمومی در تهران و شهرستان‌ها منتشر می‌شود، در این جایزه شرکت کنند.

وی همچنین از طراحی سایت بنیاد محمود استادمحمد و رونمایی از آن در سال ۹۴ خبر داد و تأکید کرد: بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ نتایج برنامه ریزی‌ها و اقدامات بنیاد محمود استادمحمد برای برگزاری جایزه بنیاد، مشخص و اعلام خواهد شد.

بنیاد محمود استادمحمد با حضور مانا استادمحمد، مسعود جعفری‌جوزانی، مدیا کاشیگر، جواد عاطفه و پرستو گلستانی به عنوان اعضای هیأت مدیره شکل گرفته است. زنده‌یاد استادمحمد از هنرمندان با سابقه و تأثیرگذار تئاتر ایران بود که در مردادماه سال ۹۲ چشم از جهان فروبست.

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور هفته / قیچی

پیام روز جهانی تئاتر عروسکی در سال 2015؛ از ایران مخابره شد

گفتگو با بهرام افشاری / خانه اولم تئاتر است

تئاترهایی که در تهران روی صحنه است

بیانیه روز جهانی تئاتر به قلم کریستوف ورلیکوفسکی

پیش فروش بلیت نمایش «کامنت» آغاز شد.

«پاییز» برهانی مرند رفع توقیف شد

گزارش تصویری نمایش «تک سرباز» کارگردان: عباس عبدالله زاده (شماره 2

علی سرابی به فیلم «خشکسالی و دروغ» پیوست

واکنش امیر جعفری به اظهارات سرسنگی