رضا مولایی بازیگر تئاتر و تلویزیون با ابراز رضایت از استقبالی که از نمایش «سیستم گرون هلم» شده است، عنوان کرد در این اثر خوی حیوانی انسان ها در موقعیت های بغرنج به تصویر کشیده می شود.

 

سایت خبری تئاتر/مهر:  رضا مولایی بازیگر نمایش «سیستم گرون هلم» درباره واکنش مخاطبان تماشاخانه باران نسبت به اجرای قبلی این نمایش که در فرهنگسرای نیاوران بود گفت: نمایش «سیستم گرون هلم» این روزها در تماشاخانه تازه تاسیس باران به صحنه می رود و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز روبرو شده است. این تماشاخانه به صورت مستقل و با همت تعدادی از جوانان تئاتری تاسیس شده و جا دارد که مدیران از چنین سالن هایی که به صورت خصوصی فعالیت می کنند، حمایت کنند چون چنین سالن هایی نیاز به تبلیغات و معرفی و البته حمایت مالی دارند بنابراین باید از چنین افرادی تجلیل کرد و به آنها بها داد.

وی ادامه داد: اجرای قبلی ما در فرهنگسرای نیاوران بود که مخاطبان کاملا متفاوتی با تماشاگران تماشاخانه باران دارد. مخاطبان تماشاخانه باران بیشتر قشر دانشجو هستند و استقبال خوبی نیز از اجراهای این سالن می کنند. خوشبختانه در زمینه راه اندازی تماشاخانه های خصوصی اتفاق خوبی در تئاتر ما در جریان است و مکان هایی غیر از مرکز شهر نیز فعال شده اند و تماشاگران خودشان را هم دارند.

مولایی درباره اجرا نشدن دو روزه این نمایش متذکر شد: متاسفانه به دلیل اینکه خانم الهام پاوه نژاد در چند روز گذشته پدرشان را از دست داده اند ما دو روز نمایش را اجرا نبردیم اما اجرای مجدد نمایش از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده است.

بازیگر سریال «پرده نشین» درباره مضمونی که در این نمایش مطرح می شود، بیان کرد: از سال ۲۰۰۳ به این طرف نمایش «سیستم گرون هلم» در همه کشورهای دنیا به صحنه می رود و با استقبال هم روبرو شده است و می بینیم که این متن اسپانیایی وقتی در ایران هم به صحنه می رود می تواند با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کند چون قدرت طلبی و رسیدن به خواسته های شغلی به هر ترتیبی در همه جای دنیا وجود دارد و مختص یک یا چند کشور نیست. در واقع در «سیستم گرون هلم» مسائل بغرنجی مطرح می شده و سیستم فاسدی به چالش کشیده می شود که در بسیاری از سیستم های اداری شاهدش هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: در این نمایش افرادی به نمایش گذاشته می شوند که برای رسیدن به خواسته هایشان حاضر هستند هر کاری انجام دهند و اینجاست که خوی حیوانی شان بروز می یابد. در این نمایش من نقش مدیری را بازی می کنم که در ابتدا شخصی متمدن و متشخص است اما رفته رفته برای رسیدن به قدرت دست به رفتارهایی غیر انسانی می زند. این اتفاق در همه جا رخ می دهد و حتی ما تماشاگرانی داشتیم که بعد از اجرا به ما مراجعه کرده و عنوان کرده اند که دقیقا با چنین شرایطی روبرو شده اند.

الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی و رضا مولایی بازیگران نمایش «سیستم گرون هلم» هستند که به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی تا 25 اسفند ماه سال جاری ساعت ۲۰ در تئا‌تر باران واقع در خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی، پلاک ۲۹۲ به صحنه می‌رود.

 

نمایش «سیستم گرون هلم»

 

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور هفته / قیچی

پیام روز جهانی تئاتر عروسکی در سال 2015؛ از ایران مخابره شد

گفتگو با بهرام افشاری / خانه اولم تئاتر است

تئاترهایی که در تهران روی صحنه است

بیانیه روز جهانی تئاتر به قلم کریستوف ورلیکوفسکی

پیش فروش بلیت نمایش «کامنت» آغاز شد.

«پاییز» برهانی مرند رفع توقیف شد

گزارش تصویری نمایش «تک سرباز» کارگردان: عباس عبدالله زاده (شماره 2

علی سرابی به فیلم «خشکسالی و دروغ» پیوست

واکنش امیر جعفری به اظهارات سرسنگی