نمایش «مائوزر» جمعه شب 22 اسفند ماه به اجرای خود در تالار چهارسو پایان داد.

 

سایت خبری تئاتر: ناصر حسینی کارگردان نمایش « مائوزر» بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی با حضور در صحنه ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر در طول اجراهای این اثر نمایشی گفت: این دوستانی که در این اجرا به عنوان بازیگر همراه من بودند از بین 300 نفر انتخاب شدند که به نظر من از بهترین های بازیگری نسل جوان تئاتر ما هستند و من در یک زمان شش ماهه همراه آنان از هنر تئاتر لذت بردم .

وی ادامه داد: ما در طول این مدت نمایشنامه ای را از یک نویسنده روی صحنه بردیم که همواره دغدغه های اجتماعی داشت. هاینر مولر تاریخ نگاری نمی کرد. او زمانه خود را نقد می کرد که این نمایشنامه هم از قاعده هایی که او پیروی می کرد مستثنا نبود و من افتخار می کنم که در کنار بازیگران جوان نمایش مائوزر یک اثر نمایشی را در تالار چهارسو روی صحنه بردم.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: من 22 سال خارج از ایران زندگی می کردم و وقتی بعد از مدتی به ایران آمدم متوجه شدم یک سرمایه پنهانی که همان نسل جوان است در مقابل درهای بسته قرار دارند و متاسفانه فرمان دست کسانی است که دوست ندارند به هیچ وجه آن را رها کنند. در حالیکه این افراد باید بدانند دیگر نوبت این جوانان است که باید محرومیت را پشت یر بگذارند و با پتانسیل بالای خود روی صحنه تئاتر بدرخشند.

حسینی مهر در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: معمولا از دیر باز این رویه وجود داشت که کسی در ماه اسفند به تئاتر نمی رود به همین جهت بسیاری از گروهها اسفند ماه را برای اجرای عمومی خود انتخاب نمی کردند، اما ما می دانستیم تماشاگران فرهیخته ای مانند شما در این اجرا همراه ما هستند و من مطمئن هستم اگر در عید هم اجرا می رفتیم بازهم تماشاگر داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه ما در هر شب اجرا شاهد جمعیت پرشوری بودیم و این حضور نشان دهنده یک نکته است که تماشاگر ما خوب را از بد تشخیص می دهد و همین موضوع باعث شوق ماست، باعث پرانرژی تر شدن ما برای کارهای بعدی است که امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک نیز در خدمت شما تماشاگران فهیم باشیم.

کارگردان نمایش « مائوزر» در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: سنت ما در پایان هر اجرا این بود که استادی را دعوت می کردیم تا بساط ما را از روی صحنه تئاتر جمع کند اما این بار به پیشنهاد گروه بازیگران ایده دیگری داریم . اینکه دوست داریم یکی از شما تماشاگران امشب ما را رهسپار خانه هایمان کند.

بر اساس این گزارش یکی از تماشاگرانی که چهارمرتبه موفق به دیدن نمایش « مائوزر» شده بود به دعوت ناصر حسینی مهر روی صحنه آمد و پایان اجراهای عمومی این اثر نمایشی را اعلام کرد.

اخبار مرتبط:

کاریکاتور هفته / قیچی

پیام روز جهانی تئاتر عروسکی در سال 2015؛ از ایران مخابره شد

گفتگو با بهرام افشاری / خانه اولم تئاتر است

تئاترهایی که در تهران روی صحنه است

بیانیه روز جهانی تئاتر به قلم کریستوف ورلیکوفسکی

پیش فروش بلیت نمایش «کامنت» آغاز شد.

«پاییز» برهانی مرند رفع توقیف شد

گزارش تصویری نمایش «تک سرباز» کارگردان: عباس عبدالله زاده (شماره 2

علی سرابی به فیلم «خشکسالی و دروغ» پیوست

واکنش امیر جعفری به اظهارات سرسنگی