مدیرعامل موسسه سینماشهر درباره اختلال در سامانه مدیریت و فروش اکران (سمفا) اعلام کرد: مشکلی برای فروش و ارائه گزارش به سینماگران و پخش کنندگان نیست و تا چند روز آینده سامانه فعال خواهد شد.

چارسو پرس: در روزهای گذشته سامانه سمفا که آماری جزئی از میزان فروش و تعداد مخاطب فیلم‌ها را ارائه می‌دهد دچار مشکلاتی شده و به گفته یکی از تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌های سینما امار فروش فیلم‌ها به‌روزرسانی نمی‌شد.

البته این تهیه‌کننده تاکید می‌کند که با پیگیری‌های انجام شده گزارش روزانه از امروز در اختیار پخش‌کننده‌ها قرار خواهد گرفت.

در این زمینه با توجه به از دسترس خارج شدن سایت سمفا و اعلام به‌روزسانی آن، هاشم میرزاخانی  گفت: سیستم فروش و پخش برای مخاطبان سینما دچار مشکل نشده ولی به دلیل شکست رکورد حضور مخاطب در سینما، سرورهای سایت در بخش تجمیع اطلاعات فروش دچار مشکل شده‌اند.

او افزود: سرور جدید خریداری شده و شرکت پشتیبان قول برطرف کردن مشکل را در همین هفته داده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام دفاتر پخش و سینماها امکان گرفتن گزارش‌های لازم را دارند و آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند. سایت سمفا فقط در مورد اعلام رقم فروش کمی دچار مشکل شده‌ که تلاش ما این است تا رفع این مشکل در سامانه، اطلاعات را به صورت روزانه در سایت سینما شهر ارائه کنیم. همچنین جدول فروش یک ماه اخیر آماده شده که منتشر خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا