فیلم کوتاه «خاکخونی» به نویسندگی و کارگردانی حجت حسینی، موفق به حضور در جشنواره‌های فیلم برزیل، یونان و فرانسه شد.

چارسو پرس: به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، «خاکخونی» به نویسندگی و کارگردانی حجت حسینی و تهیه‌کنندگی حجت حسینی و دانیال گورانی، به سی و یکمین دوره جشنواره فیلم محیط‌زیست و حقوق بشر برزیل، دومین دوره جشنواره فیلم همبستگی یونان و سومین دوره جشنواره کودک فرانسه راه یافت.

جشنواره فیلم محیط‌زیست و حقوق بشر برزیل Ecocine، رویدادی است که به موضوعات مربوط به محیط‌زیست و حقوق بشر در فیلم‌های کوتاه، بلند، انیمیشن و مستند می‌پردازد. این جشنواره معتقد است دنیا به خلاقیت برای یافتن مسیر عشق، دوستی، احترام، سخاوت، عمل، سازندگی و بازسازی نیاز دارد و مهم‌تر، خلاقیتی برای یافتن همه چیزهای خوب و روابطی که در این مسیر گم شده‌اند. جشنواره با شعار «برای سیاره ما خلاق باشید!» به دنبال کشف ارزش افراد، گروه‌ها، اعمال و حرکاتی است که می‌توانند به ما الهام ببخشند تا به دنبال هر چیزی باشیم که در واقع، جهان به دنبال آن است.

جشنواره فیلم برزیل از تاریخ ۳ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آبان تا ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲) در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم همبستگی یونان Killah P، رویدادی است که به مناسبت قتل پاولوس فیساس، موسیقیدان ضد فاشیست آغاز به کار کرد. این جشنواره، سینما را ابزاری برای رشد شخصی و بیان جمعی می‌داند که می‌تواند به ساخت جهانی عاری از سم فاشیسم، نژادپرستی، انزوای اجتماعی، بی‌عدالتی و جنگ کمک کند؛ جهانی که در آن تنوع، مردم را از هم جدا نمی‌کند، بلکه آن‌ها را متحد می‌کند.

دومین دوره جشنواره فیلم همبستگی ۱ تا ۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ تا ۱۴ آبان۱۴۰۲) در شهر کراتسینی یونان برگزار خواهد شد.

جشنواره کودک فرانسه Children Care Film Festival با موضوع حمایت از کودک و سیستم‌های مختلف پشتیبانی از دوران کودکی در سراسر جهان با تمرکز ویژه بر حقوق کودکان آغاز به کار کرد. این جشنواره تمرکز ویژه بر فیلم‌هایی دارد که به اشکال مختلف خشونت علیه کودکان: خشونت جسمی و روانی، غفلت، آزار جنسی، کودکان کار، کودکان مهاجر، همه اعتیادها، خشونت‌های درون خانواده، خطرات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، آزار و اذیت در مدرسه، فقر، بیماری کودکان و معلولیت و… می‌پردازند.

سومین دوره جشنواره فیلم کودک فرانسه از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ نوامبر (۳۰ آبان تا ۴ آذر ۱۴۰۲) در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

در معرفی «خاکخونی» آمده است:

بیابون که خدا نداره، دخترو اگه گیر نا اهل بیفته، نمیذارن قدم از قدم برداره!