آتش سوزی بزرگی، بخش تاریخی مرکز هنری بَترسی، یعنی سالن گرندهال را تخریب کرد.

 

سایت خبری تئاتر:  آتش سوزی در ساعت 16:15 روز 14 مارس (23اسفند) شروع شد و بیش از 12 ماشین آتش نشانی و 80 آتش نشان برای مهار کردن آن تلاش کردند.


مرکز هنری بَترسی در منطقه لَوِندر هیل در جنوب لندن قرار گرفته و نزدیک ایستگاه قطار است. این ساختمان قبلاً متعلق به شهرداری بوده و در دهه 70 میلادی به این مرکز هنری تبدیل شده است. این مرکزدر 20 سال گذشته مکان مهمی برای تشکیل گروه‌های هنری و کمپانی‌های تئاتر بوده است.


مدیر هنری این مرکز، دیوید جاب گفت: «دیروز آتش سوزی در مرکز هنر بَترسی رخ داد که گرند هال و لووِر هال را تخریب کرد، ولی نکته مهم این است که همه کارکنان و هنرمندان مشغول در این مرکز سالم هستند و کسی آسیب جدی ندیده است. ما از همین امروز تعمیرات را شروع می‌کنیم و به زودی نمایش‌ها را به این مرکز باز می‌گردانیم. در حال حاضر همه دفترهای کار و دو سالن مهم نمایش سوخته‌اند و به احتمال زیاد بازسازی کامل همه این قسمت‌ها تا 12 ماه دیگر طول می‌کشد.»


این اولین بار نیست که در یک سالن نمایش، چنین اتفاقی می‌افتد. در طول سال‌ها تئاتر پارک در منهتن، تئاتر وینتر گاردن در نیویورک و چندین سالن دیگر هم در آتش سوختند ولی خوشبختانه بازسازی شدند و به دنیای نمایش بازگشتند.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند

«ترانه های قدیمی» تنها 4 اجرای دیگر دارد

گیلان از میزبانی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی انصراف داد

چه تئاتر هایی در تماشاخانه باران اجرا خواهند شد؟

درخت صلح «تیستو» به لیلی گلستان رسید

یک بازیگر جانباز درگذشت

بازسازی سالن «سایه» تئاترشهر از ۲۷ اسفند از سر گرفته می‌شود

پیش‌فروش بلیت‌های «رام کردن زن سرکش»

بهمن فرمان آرا از تجربه تئاتری اش گفت

«پاییز» با تغییر دو بازیگر از 15 فروردین اجرا می شود

آموزش تئاتر در «خانه عروسک»

عکسهایی از نمایش «آنتیگونه» با بازی ژولیت بینوش

کاریکاتور هفته / قیچی