هیئت انتخاب سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران پس از بررسی آثار متقاضی حضور در این رویداد، در نهایت ۶ نمایش صحنه‌ای و چهار نمایش خیابانی را برای اجرا در مرحله نهایی این جشنواره برگزیدند.

چارسو پرس: پس از انتشار فراخوان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و انجمن هنرهای نمایشی استان طی روزهای اخیر با بررسی و بازبینی ۳۰ نمایش شامل ۱۸ اثر صحنه‌ای و ۱۲ اثر خیابانی آثار راه یافته به بخش نهایی این رویداد مهم تئاتر استان را معرفی کردند.

پس از بازبینی همه آثار از بین ۱۲ نمایش خیابانی چهار نمایش و از میان نمایش‌های صحنه‌ای ۶ اثر از نظر اعضای هیئت انتخاب دارای قابلیت رقابت در بخش نهایی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران تشخیص داده شدند.

در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «فعل» به کارگردانی مجید شعاعی از آمل، «خواب‌نامه» به کارگردانی حسن میرزایی از بابل، «کارنامه بندار بیدخش» با کارگردانی امیرحسین فلاحت‌پیشه از بابلسر، «قفس، جایی برای رام کردنت» به کارگردانی مسعود تیر از نوشهر، «آرش کمان نداشت» به کارگردانی مهدی قاسمیان از بابل و «اودنگ» اثر سارا یزدانی از بهشهر به بخش مسابقه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران راه یافتند.

وجه تمایز این دوره از جشنواره تئاتر مازندران نسبت به ادوار پیشین، اضافه شدن بخش رقابتی نمایش خیابانی به این رویداد است که برای این بخش نیز با نظر هیئت انتخاب، چهار نمایش «پوتین» با کارگردانی مارال جعفرنژاد از چالوس، «مغزهای کادوپیچ شده» به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده از نور، «شهروند قرآن» به کارگردانی محمدجواد رحمانی آلاشتی از ساری و «دردنامه‌ای برای ننه شهربانو» به کارگردانی حسن رامی از محمودآباد برگزیده شدند تا در جشنواره تئاتر مازندران اجرا شوند و به رقابت بپردازند.

برگزیدگان بخش رقابتی نمایش خیابانی که برای نخستین بار به جشنواره تئاتر استان اضافه شده نیز مانند بخش صحنه‌ای به جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر معرفی می‌شوند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره فجر سهمیه خوبی نیز برای بخش نمایش خیابانی در نظر گرفته شده و قرار است بیش از ۲۰ اثر از استان‌ها به این بخش راه یابد.

پارسال و در سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر مازندران که با دبیری سیدحسین ساداتی برگزار شد، ۲۰ اثر از ۹ شهرستان به دبیرخانه این رویداد معرفی شدند که ۱۵ اثر وارد مرحله بازبینی شد و در نهایت با نظر هیئت انتخاب ۸ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران که دبیری آن را احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر عهده دارد، قرار است از ۲۰ تا ۲۳ آبان در ساری برگزار شود.