انیمیشن کارگردان مازندرانی با راه یافتن به چهل‌وهفتمین دوره جشنواره cinanima پرتغال به عنوان یکی از رویدادهای ورودی بخش پویانمایی جشنواره اسکار، در آستانه ورود به معتبرترین رویداد سینمایی جهان قرار گرفت.

چارسو پرس:  (انیمیشن) «SWOLLEN / متورم» که با کارگردانی زهرا خورشیدی تولید شده و تا کنون در چند جشنواره معتبر خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت، به چهل‌وهفتمین دوره جشنواره cinanima پرتغال که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های پویانمایی جهان که ورودی جشنواره اسکار محسوب می‌شود راه یافت.

این انیمیشن مفهومی با موضوع تنهایی انسان خردمند در دنیای مدرن است که اخیرا در بخش مسابقه پویانمایی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز اکران شد و یکی از سه نامزد کسب عنوان بهترین انیمیشن این رویداد شده بود.

انیمیشن کارگردان مازندرانی در یک قدمی رقابت اسکار ۲۰۲۴

انیشمین «متورم» پیش از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به بخش مسابقه ۲۰ جشنواره بین‌المللی در کشورهای مختلف راه یافت که در سه جشنواره حائز رتبه شد و در ۲ رویداد نیز بین نامزدها قرار گرفت.

این اثر ۶ دقیقه‌ای و بدون کلام است و به نویسندگی حمیدرضا مزرعه خطیری، کارگردانی زهرا خورشیدی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی رنگرز، حمیدرضا مزرعه خطیری و زهرا خورشیدی با تکنیک دوبعدی دیجیتالی تهیه شد.