محبوبه کلایی کارگردان انیمیشن کوتاه «دیوار چهارم» همزمان با اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه» از اهمیت اکران انیمیشن‌های کوتاه در سینماها و امید به استقبال مخاطبان گفت.

چارسو پرس: محبوبه کلایی کارگردان انیمیشن «دیوار چهارم» درباره این انیمیشن که به تازگی در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است، گفت: انیمیشن «دیوار چهارم» پروژه فارغ‌التحصیلی من در دانشگاه هنر است. حدود یک سال و نیم برای ساخت آن زمان صرف کردم و فیلم را به تنهایی ساختم. فیلم درباره خانواده است که در خانه پدری خودم هم این فیلم ساخته شده است.

وی با اشاره به بزرگ‌ترین چالشی که در زمان ساخت این انیمیشن داشته است، اظهار کرد: یکی از چالش‌های بزرگ من در این فیلم بحث تکنیک بود. این فیلم به لحاظ تکنیکال، تکنیک میکس مدیا را به چالش می‌کشد و این چالش برای من موفقیت‌آمیز بود. ساخت انیمیشن «دیوار چهارم» برای من یک دانشگاه بود.

این کارگردان درباره اکران مجموعه «رویاهای رنگی» در «هنروتجربه» و تاثیر آن بر نمایش آثار انیمیشن گفت: تماشای این ۱۰ انیمیشن بسیار هیجان‌انگیز بود. یکی از ویژگی‌های این مجموعه برای من این بود که حین تماشای کارها بحث‌های تکنیکال یا محتوایی را مرور می‌کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم.

کلایی ادامه داد: فکر می‌کنم تماشای مجموعه «رویاهای رنگی» برای علاقه‌مندان به فیلم و انیمیشن کوتاه بیشتر یک کلاس درس است. از همه کسانی که در عرصه رسانه به خلق کردن علاقه دارند، دعوت می‌کنم به تماشای این فیلم‌ها بنشینند. از سوی دیگر اکران این مجموعه زمینه‌های آشنایی مردم با فیلم و انیمیشن کوتاه را نیز فراهم می‌کند.

این کارگردان جوان تصریح کرد: زمینه‌سازی برای حضور مردم در سینما برای دیدن انیمیشن‌های کوتاه واقعاً شگفت‌انگیز است. امیدوارم مخاطبان به تماشای این مجموعه بنشینند و با کارها و شیوه فکر کردن ما آشنا شوند. از طریق این برنامه‌هاست که شیوه‌های فکر کردن به چالش کشیده می‌شود چون انیمیشن رسانه‌ای است که مخاطبش را به فکر کردن دعوت می‌کند.

این کارگردان انیمیشن در پایان گفت: معتقد هستم آدم‌ها زمانی که دغدغه خلق کردن دارند و برای آن کار می‌کنند، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع آنها شود. حتی اگر دوربین هم نداشته باشید، راه این را که چطور فیلم بسازید، پیدا می‌کنید. نبود امکانات نمی‌تواند بهانه‌ای در این عصر برای دنبال نکردن فکرها و رویاها باشد.

«رویاهای رنگی» مجموعه‌ای از ۱۰ انیمیشن کوتاه تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است که در گروه «هنروتجربه» اکران شده است. «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی یکی از این ۱۰ انیمیشن است.


منبع: خبرگزاری مهر