مستند «کَوِز» به‌عنوان تنها نماینده سینمای مستند ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های محیط زیستی منیگوت فرانسه، حضور یافت.

چارسو پرس: به‌ نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مستند کوتاه «کَوِز» (لاک‌پشت) ساخته رضا اکبریان گالشکلایی در سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های محیط زیستی منیگوت فرانسه اکران شد.

این فیلم مستند بدون دیالوگ و گفتارمتن بوده و شخصیت محوری آن یک لاک‌پشت است که در تالاب به دام صیادان افتاده و سعی دارد خود را از این مخمصه نجات دهد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های محیط زیستی منیگوت با رویکرد پرنده‌شناسی از زمان تأسیس در سال 1985 به رویدادی غیرقابل فراموشی برای دوست‌داران طبیعت و سینما تبدیل شده است که هر ساله از 27 اکتبر تا 1 نوامبر، در منیگوت فرانسه طی یک جشن بی‌نظیر از سینمای حیات وحش و طبیعت برگزار می‌شود. مجید محمد‌دوست از تدوین‌گران سینمای مستند ایران به‌نمایندگی از کارگردان اثر در این جشنواره حضور یافت.

 

مستند «کَوِز» در جشنواره منیگوت فرانسه روی پرده رفت

 

گفتنی است «کَوِز» پیش از این منتخب و برگزیده جشنواره‌هایی همچون، منتخب سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جایزه ویژه بخش بین‌الملل چهارمین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش، بهترین مستند از نخستین جشن مستقل اندیشکده فرهنگ و هنر شهاب حسینی، منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی اکوزین اسپانیا، بهترین مستند کوتاه از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فایتوداک ایتالیا، منتخب نهمین جشنواره بین‌المللی درخت زردآلوی ارمنستان،  کاندیدای بهترین مستند کوتاه از بیست‌ونهمین جشنواره محیط زیست اسپانیا و دیگر فستیوال‌های بین‌المللی بوده است.

عوامل ساخت این فیلم مستند:

پژوهش، فیلم‌برداری، تدوین و کارگردانی: رضا اکبریان گالشکلایی؛ دستیار کارگردان: مهدیه آردین؛ طراح صدا و صداگذار:حسن مهدوی؛ مدیر تولید: محمد قاسمی؛ عکاس و طراح پوستر: محمد اکبریان گالشکلایی؛ تهیه‌کنندگان:انجمن سینمای جوانان ایران و رضا اکبریان گالشکلایی؛ تهیه‌شده در: انجمن سینمای جوانان مازندران