قطب الدین صادقی نویسنده و کارگردان نمایش «عزیز شنگال» از اجرای این اثر نمایشی از ۵ تا ۱۳ فروردین ماه در شهر سنندج خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر:  قطب الدین صادقی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «عزیز شنگال» که با این اثر در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت و پس از آن این نمایش را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرد گفت: «عزیز شنگال» نمایشی بدون دیالوگ است که کاملا براساس فرم، حرکت، موسیقی و آواز اجرا می شود. آقای جعفری مدیر کل ارشاد کردستان که به تماشای نمایش «عزیز شنگال» در تهران نشسته بود پیشنهاد اجرای این نمایش را در ایام نوروز در شهر سنندج به من داد.

وی ادامه داد: به دعوت وی به عنوان مجری طرح نمایش و دعوت مهندس زاهدی رئیس استانداری کردستان، دکتر فیروزی معاون انسانی، مهندس شادمان رئیس سازمان تبلیغات و آقای مرادی قرار شد نمایش «عزیز شنگال» را از روز پنجم تا سیزدهم فروردین سال ۹۴ در سالن فجر شهر سنندج اجرا کنیم.

صادقی در پایان درباره تغییراتی که در نمایش برای اجرا در سنندج به وجود آمده است، عنوان کرد: گروه «عزیز شنگال» یک گروه نمایشی بزرگ است و در اجرای این نمایش در شهر سنندج تمامی اعضای گروه حضور دارند و نمایش نیز کاملا به همین شکلی که در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد در سالن فجر سنندج روی صحنه می رود.

بازیگران این اثر نمایشی گروهی از دانشجویان و هنرجویان تئاتر هستند.

این اثر چند روز از زندگی عزیز، کودکی پنج ساله که بر اثر یورش داعش به منطقه شنگال عراق آواره می‌شود به تصویر می کشد. این کودک از شنگال خود را به کردستان سوریه و منطقه کوبانی می رساند اما در اثر آوارگی در بیابان‌ها و از فرط تشنگی و شدت آفتاب کور می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد. «عزیز شنگال» تجربه ای را که این کودک در طول این چند روز از سر گذرانده و چیزهایی را که دیده است به تصویر می کشد.

 

نمایش «عزیز شنگال»

 
 
 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند

«ترانه های قدیمی» تنها 4 اجرای دیگر دارد

گیلان از میزبانی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی انصراف داد

چه تئاتر هایی در تماشاخانه باران اجرا خواهند شد؟

درخت صلح «تیستو» به لیلی گلستان رسید

یک بازیگر جانباز درگذشت

بازسازی سالن «سایه» تئاترشهر از ۲۷ اسفند از سر گرفته می‌شود

پیش‌فروش بلیت‌های «رام کردن زن سرکش»

بهمن فرمان آرا از تجربه تئاتری اش گفت

«پاییز» با تغییر دو بازیگر از 15 فروردین اجرا می شود

آموزش تئاتر در «خانه عروسک»

عکسهایی از نمایش «آنتیگونه» با بازی ژولیت بینوش

کاریکاتور هفته / قیچی