ارزش تولید بالای این فیلم نشان می دهد که این فیلم با در نظر گرفتن اکران در سینما ساخته شده است با این حال، با توجه به اینکه چگونه یک فیلم فرنچایزی مانند سری هفتم «مأموریت غیرممکن» نتوانست با وجود نقدهای مثبت تماشاگران و منتقدان، اثری از خود در باکس آفیس به جا بگذارد، موفقیت تجاری «بلاگردان» چندان تضمین شده نیست.

چارسو پرس: «باربی» و «اپنهایمر» در مجموع به موفقیت 2.2 میلیارد دلاری در باکس آفیس دست یافتند که جرقه ای را برای پدیده ای فرهنگی به نام «باربنهایمر» به وجود آورد. «بلاگردان» یا مرد ساده لوح بهترین عناصر هر دو فیلم را ترکیب می‌کند و رایان گاسلینگ و امیلی بلانت را به نمایش می‌گذارد که در نقش‌های قبلی خود بازی‌های خوبی ارائه کردند. در حالی که فروش فیلم امیدوار کننده است، موفقیت تجاری آن با وجود کارگردانی دیوید لیچ و ارزش تولید بالا تضمین نشده است.

مدتها قبل از اینکه باربی و اوپنهایمر در 21 ژوئیه 2023 اکران خود را آغاز کنند، پدیده‌ای فرهنگی به نام "باربنهایمر" ترند اول سینمایی‌ها و علاقه‌مندان شد. اگرچه «باربنهایمر» در ابتدا به عنوان یک مناظره بین دو مخاطب شروع شد که در مورد اینکه کدام فیلم بهتر است بحث می‌کردند، اما در نهایت به یک کمپین تبلیغاتی تبدیل شد که مخاطبان را تشویق به تماشای هر دو فیلم می‌کرد. زمانی که هر دو فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفتند، این پدیده به باربی و اوپنهایمر کمک کرد تا در باکس آفیس فوق‌العاده خوب ظاهر شوند. در حالی که باربی در نهایت رکوردهای بسیاری را شکست و 1.441 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی کسب کرد، اوپنهایمر با فروش 947 میلیون دلاری به یک موفقیت بزرگ در سراسر جهان تبدیل شد. این دو فیلم با مجموع باکس آفیس نزدیک به 2.2 میلیارد دلار، جایگاه خود را در تاریخ سینما تثبیت کردند. با توجه به ترکیبی از بهترین عناصر هر دو، فیلم اکشن «بلاگردان» به کارگردانی دیوید لینچ ممکن است بتواند از موفقیت آنها استفاده کند.

«بلاگردان» به عنوان اقتباسی امیدوارکننده از سری اصلی دهه 80 ساخته شده است، نه تنها به این دلیل که رایان گاسلینگ و امیلی بلانت به عنوان بازیگران اصلی آن حضور دارند، بلکه به این دلیل که توسط دیوید لیچ کارگردانی می‌شود، که قبلاً کارگردانی آخرین اکشن خود را با فیلمی مانند «قطار سریع‌السیر» نشان داده است. با این حال، با توجه به اینکه تعداد زیادی از فیلم‌های اکشن اخیر مانند مرد خاکستری به نمایش در نیامده‌اند، سخت است که در مورد آینده «بلاگردان» تردید نداشته باشیم.

ارزش تولید بالای این فیلم نشان می دهد که این فیلم با در نظر گرفتن اکران در سینما ساخته شده است با این حال، با توجه به اینکه چگونه یک فیلم فرنچایزی مانند سری هفتم «مأموریت غیرممکن» نتوانست با وجود نقدهای مثبت تماشاگران و منتقدان، اثری از خود در باکس آفیس به جا بگذارد، موفقیت تجاری «بلاگردان» چندان تضمین شده نیست. تقریباً تمام فیلم‌های دیوید لیچ با استقبال روبرو شده‌اند که می‌توان آن را نشانه خوبی برای «بلاگردان»دانست. با این حال، زمان نشان خواهد داد که آیا «بلاگردان» مانند باربی و اوپنهایمر موفق خواهد شد یا تبدیل به از دست رفته ای مثل سری هفتم «مأموریت غیرممکن» خواهد شد.



نویسنده: فرشته پورمند