وحید آقاپور؛ انتقال اداره مجموعه تئاترشهر به بنیاد رودکی را برنامه‌ای غیرشفافی توصیف کرد که نگرانی بیشتر هنرمندان تئاتر را در پی خواهد داشت.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از ایلنا: این بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه دلایل انتقال تئاتر شهر به‌عنوان زیر مجموعه بنیاد رودکی، از طرف مدیران و مسئولان شفاف نیست؛ گفت: در نگاه اول این انتقال زمانی موجه است که مکانی جایگزین و مجموعه‌ای باکیفیت‌تر به مجموعه‌های تئاتری اضافه شده باشد.

او ادامه داد: تئاتر شهر به‌عنوان اصلی‌ترین مجموعه تئاتر تاکنون، مدریتش توسط یک مجموعه تئاتری بوده و اما و اگرهای زیادی در آن وجود داشته. درنظر بگیرید مدیریت این مجموعه زیرنظر بنیادی باشد که تخصص تئاتری ندارد و موسیقی را هم درون خودش جای داده است. این موضوعی است که موجب نگرانی هنرمندان می‌شود.

آقاپور با اشاره به بحث خصوصی‌سازی در تئاتر که توسط مسئولان مطرح می‌شود؛ اظهار کرد: تئاتر ما هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتواند جدا از دولت به حیات خود ادامه دهد و بحث خصوصی‌سازی مسائلی چون گیشه‌سالاری و کم کار شدن هنرمندانی که در عرصه گیشه موفق نبودند را در پی دارد. بنیاد رودکی تشکلی است که به ایجاد درآمد از طریق بخش خصوصی قوت می‌بخشد. انتقال تئاترشهر به زیرمجموعه بنیاد رودکی، این واهمه را ایجاد خواهد کرد که تئاتر شهر هم خصوصی خواهد شد.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت اداره تالار حافظ زیر نظر بنیاد رودکی؛ بیان کرد: آینده پیش‌رو برای تالار حافظ، آینده‌ای تیره و غیرقابل قبول نیست اما اصرار این مدیریت برای دریافت مبلغ پیش از اجرای نمایش در قالب چک و سفته، فضای ناامنی را ایجاد کرده است. تالار حافظ به بنیادی برای هنرمندانی که مسئله گیشه برایشان حل شده، تبدیل شده و مهمترین ایرادی که می‌توان بر تالار حافظ وارد آورد، داد و ستدی است که انجام می‌دهد.

زمزمه‌های انتقال اداره مجموعه تئاتر شهر به بنیاد رودکی (زیرنظر موسسه توسعه هنرهای معاصر) پس از اعلام برنامه‌های جدید ریاست و شوراهای هنری تئاترشهر قوت گرفته است.

شهریار رشید علی‌پور از مدیران پیشین مجموعه تئاتر شهر نیز قبلا این تصمیم را "کاسب‌کارانه" توصیف کرده بود.

این بازیگر در گفتگوی خود اظهار کرد: نمی‌دانم اینکه به هر روش از هنر پول دربیاوریم را چه کسی به ذهن مدیران فروکرده است. چرا مسئول توجه نمی‌کند هنر یک فرایند است نه فرآورده! که قرار باشد فله‌ای و کیلویی با آن مواجه شویم.

 

اخبار مرتبط:

علی رفیعی از تئاتر مولوی دیدن کرد

میزبانی بخش مناطق جشنواره تئا‌تر دانشگاهی به کیش رسید

پرکارترین هنرمندان تئاتر شهر در سال 93 معرفی شدند

پایگاه دائمی تئاتر خیابانی سنندج افتتاح شد

«عزیز شنگال» نوروز به سنندج می‌رود

اجرای ۹۰ نمایش خیابانی در مناطق عملیاتی خوزستان

شماره جدید مجله نمایش منتشر شد

«تک سرباز» در نوروز 94 هم اجرا می شود

گزارش تصویری نمایش «غبار» کارگردان: محمدرضا مداحیان

خداحافظی«شبی بیرون از خانه» با تماشاخانه استاد مشایخی

سالن تئاتر تاریخی گرند هال لندن در آتش سوخت