سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین روزهای خود را گذراند و در حالی که پس از گذشت ۸ ماه حدود ۱۶ میلیون نفر مخاطب داشته، باید دید تا پایان سال به چه رقمی می‌رسد.

چارسو پرس: در حال حاضر سه فیلم کمدی «فسیل»، «هتل» و «شهر هرت» در صدر گیشه سینماها قرار دارند و در مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به سینماها کشانده‌اند.

فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر و بویژه از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیشترین طرفدار را در سینما داشتند، اما میزان مخاطبان این فیلم‌ها و نیز برخی دیگر از فیلم‌های در حال اکران در هفته گذشته با افزایش بیشتری همراه بودند.

طبق اعلام روابط عمومی موسسه سینماشهر، «سه‌شنبه ۱۶ آبان، ۲۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر به سینما رفتند تا رکورد پرمخاطب‌ترین روز سینما شکسته شود.

همچنین جمعه ۱۹ آبان با حضور ۱۹۱ هزار و ۶۳ نفر  مخاطب و فروش ۱۰۵ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۰۰  ریالی رکورد پرفروش‌ترین روز سینمای ایران شکسته شده است.

پنجشنبه، ۱۸ آبان نیز با ۱۷۳ هزار و ۸۷۹ نفر مخاطب و فروش ۹۷ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال، دومین روز پرفروش سینمای ایران محسوب می‌شود.»

براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، فروش کلی سینما از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون به بیش از ۶۶۵ میلیارد تومان رسیده و حدود ۱۵ میلیون ۵۶۰ هزار نفر هم تماشاگر فیلم‌های روی پرده شده‌اند.

این رقم با آمار زمان پیش از شیوع کرونا و تعطیلی سینما هنوز فاصله دارد. در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۶ میلیون نفر به سینما رفته بودند و اگر برنامه‌ریزی خوبی برای اکران و انتخاب فیلم‌ها در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال صورت گیرد، شاید تعداد مخاطبان ۱۴۰۲ از تماشاگران سال ۱۳۹۸ بیشتر شود.