مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: سال ۹۴، سال بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است. امیدوارم که بتوانیم سیاست‌ها را جدی‌تر از گذشته طی کنیم و در سال ۹۴ شاهد اتفاقات خوشایندی در عرصه تئاتر در تمام نقاط کشور باشیم.

مهدی شفیعی،‌ مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در رابطه با اقدامات مرکز هنرهای نمایشی از زمان حضورش گفت: ما توانستیم بخشی از بدهی‌های مرکز  را پرداخت کنیم، همچنین با پیشنهادی که شهرام کرمی مدیر تالار هنر داشت، توانستیم مبالغی را به عنوان کمک هزینه اجرای تئاترهای کودک و نوجوان در سال 93 داشته باشیم و همه عزیزانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند مورد حمایت مالی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: نمایش‌هایی هم که در بخش تئاتر صحنه‌ای اجرا شده بود و به نوعی مورد تعهد مرکز بود تا آنجایی که امکان داشت مورد حمایت مالی قرار گرفت.
شفیعی با بیان اینکه اولویت پرداخت مطالبات را جامعه هنری قرار دادیم اظهار داشت: خوشبختانه بخش اعظمی از این مطالبات را با حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد پرداخت کردیم، بخش جزئی هم مانده که امیدواریم در بهار 94 به طور کامل تسویه شود. یکی از اقدامات مهم و اساسی که توانستیم در این مدت کوتاه انجام دهیم،‌ تشکیل شورای مرکزی نظارت بر تئاتر کشور بود که فکر می‌کنم با توجه به اتفاقات یک سال اخیر در وضعیت اجرای برخی نمایش‌ها، چنین شوارایی ضرورت و کارایی بسیاری دارد.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی افزود: به دنبال این هستیم که تا پایان بهار 94 بدهی مالی نداشته باشیم و بتوانیم در ادامه راه به برنامه‌های سال آینده برسیم.
وی در رابطه با وضعیت مرکز هنرهای نمایشی در سال 94 گفت: امیدوارم امسال، سال بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود باشد و بتوانیم از ظرفیت‌های وزارت ارشاد بهره‌مند شویم، فرصتی که در سال 94 داریم را نباید از دست بدهیم و بحث تدوین برنامه ششم را جلو ببریم. به اعتقاد من باید همه با همدلی و همکاری به یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از امکانات موجود داشته باشیم.
شفیعی تصریح کرد: واقعیت این است که بخش سخت افزاری تئاتر در مقابل جمعیت، اتفاقات و رشدی که در تئاتر داشته‌ایم فقیر است و تئاتر نیاز به یک توجه جدی است.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید توجه جدی به تئاتر استان‌ها داشته باشند، گفت: در حوزه شهرستان‌ها اتفاقات خوبی رخ داده و بسیار امیدوار کننده است. ما در این حوزه سه سیاست جدی را پیگیری می‌کنیم، ابتدا مسئله سخت‌افزاری و استفاده حداکثری از امکانات موجود است، دوم بحث همگرایی فعالان تئاتر در شهرستان‌ها با نهادهای فرهنگی و حامی است که امیدواریم از اردیبهشت تئاتر آن را آغاز کنیم، سوم ارتقای جایگاه تبلیغات هم در شکل محیطی و هم رسانه‌ای برای بالفعل کردن مخاطبان بالقوه است که در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: مخاطبان تئاتر همواره از تحصیلات عالی خوبی برخوردار هستند که می‌توان از راه‌های مختلف در فضای مجازی آن‌ها را به دیدن تئاتر دعوت کرد.
شفیعی با بیان‌ اینکه ما محکوم به امید داشتن هستیم اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم سیاست‌ها را جدی‌تر از گذشته طی کنیم و در سال 94 شاهد اتفاقات خوشایندی در عرصه تئاتر در تمام نقاط کشور باشیم. امیدوارم که سعی کنیم نیمه پر لیوان را در سال 94 ببینیم.

 

اخبار مرتبط:

انتشار فراخوان اجرای عمومی در تالار سایه تئاتر شهر

«عشق،درام،رام» روی صحنه می رود

«دومینو» در سالن استاد انتظامی به صحنه می‌رود

پیام نوروزی مدیر‌کل هنرهای نمایشی

اعلام نتایج بازبینی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

اجرای «همه چیز می‌گذره تو نمی‌گذری» پس از 6 سال

«چیزی یادم نمیاد» به روی صحنه می رود

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد

فراخوان جشنواره کانون نمایشگران تئاتر خیابانی منتشر شدژ

«عمو نوروز با حاجی فیروز» به سنگلج می رود

چه کسانی در تئاتر شهر امکان اجرا دارند