‎این کارگردان گفت: همیشه پیشنهاد بازی داشتم اما دعوت‌ها را رد می‌کردم چون نظرم این بود بازیگر نیستم.

چارسو پرس: فرزاد موتمن کارگردان سینما که به تازگی به عنوان بازیگر در فیلم «خاطرات بندباز »حضور داشته  به سینما اعتماد، گفت: از سالها پیش برای بازیگری پیشنهاد داشتم ،از جانب کارگردانان شناخته شده به بازی دعوت می شدم ،‌ و نقش های خوبی هم به من پیشنهاد می شد اما همیشه دعوتشان را رد می کردم چون نظرم این بود که بازیگر نیستم و باید روی حرفه و تخصص خودم کار کنم ، همیشه پرهیز دارم از اینکه در سینما چند کار همزمان انجام دهم.
این کارگردان ادامه داد : البته یکی دوبار نقش هایی را برای بازی پذیرفتم ، مثلا قرار بود در سریال امید بنکدار و کیوان علیمحمدی نقش قاتل سریالی را بازی کنم ، شخصیت خیلی خوبی هم بود اما از‌آنجایی که بسیار خشن بود تلویزیون این نقش را حذف کرد. یا فیلم دیگری به من پیشنهاد شده بود که نمی خواستند برای آن پروانه ساخت دریافت کنند من هم نپذیرفتم.

موتمن درباره آشنایی با حامد رجبی توضیح داد: حامد رجبی مقطعی کوتاه از دانشجویان کلاس من بود وبعد که وارد سینما شد فیلم نامه هایی نظیر «پرویز »و «فصل باران های موسمی» و «درساژ» را نوشت و فیلم «پریدن از ارتفاع کم» را ساخت از این حیث با او آشنایی داشتم ،
وقتی برای من فیلم نامه« خاطرات بندباز» را فرستاد نخواندم و گفتم من بازیگر نیستم ،نمی خواهم بازی کنم ، سمیرا برادری تهیه کننده فیلم با من تماس گرفت و گفت : اول فیلم نامه را بخوان و بعد جواب منفی بده ، وقتی فیلم نامه را خواندم به این نتیجه رسیدم که این نقش احتیاج به بازیگر ندارد و مرا می خواهد و انتخاب من درست است ، به همین دلیل اعلام آمادگی کردم .

فرزاد موتمن: با بحران بازیگر مواجه هستیم / ممنوع الکاری بازیگران فقط اوضاع سینما را پیچیده می‌کند/ همیشه پیشنهاد بازی داشتم

 او در ادامه درباره علاقه اش به دنیای بازیگری بعد از حضور در فیلم «خاطرات بندباز » توضیح داد: این را بگویم همیشه دوست داشتم اتفاق بازیگری برای من بیفتد ، دوست داشتم در موقعیتی که همیشه با بازیگران کار می کنم و به دانشجویان درس می دهم قرار بگیرم «خاطرات بندباز» این موقعیت را برای من فراهم کرد .

موتمن گفت: به نظرم ما در عرصه بازیگری با بحران مواجه هستیم ، ظاهرا خیلی بازیگر داریم در سال های اخیر هم تعداد زیادی بازیگر جوان به سینما اضافه شدند ولی وقتی می خواهیم نقش های فیلم را انتخاب کنیم کسی را نداریم ، همه یکدست ، همه یک شکل،  انگار که فرآورده های کارخانه ای هستند ، متاسفانه باید به این نکته اذعان داشت که ما کمتر بازیگری با پرسونالیتی ویژه داریم همه فتوکپی هم هستند ، البته ما بازیگر خوب کم نداریم ، اما نباید با ممنوع الکاری اوضاع سینما را پیچیده کرد و این فقط به نظرم بر بار مشکلات سینما اضافه می کند.
او درباره تجربه حضور در فیلم «خاطرات بندباز » می گوید: «خاطرات بندباز» فیلم جمع وجوری است فیلمی درباره دختر جوانی که وارد زندگی پدر و پسری می شود و زندگی آنها را دگرگون می کند ، تجربه لذت بخشی بود برای اولین بار در فیلمی بدون مسئولیت مستقیم با فراغ بال حضور داشتم و این حضور برایم تفریح بود. کارگردانی در ایران واقعا سخت و مشقت بار است .


منبع: سینما اعتماد