گروه اجرایی نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی همزمان با روز جهانی تئاتر دور تازه اجراهای عمومی خود را در تالار وحدت آغاز کرد.

 

سایت خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی بعد از پایان اولین اجرا از دور تازه اجراهای عمومی نمایش «سقراط» که جمعه هفتم فروردین ماه در تالار وحدت برگزار شد، خطاب به تماشاگران گفت: امروز در اولین اجرای دور تازه اجراهای عمومی نمایش سقراط هنرمندانی در کنار ما حضور دارند که همواره برای ما خاطره سازی کردند و به این خاطره سازی هم ادامه می دهند.

وی ادامه داد: امروز در کنار ما هنرمند بسیار بزرگی حضور دارد که دوست دارم همراه شما هنرمندان و تماشاگران عزیزی که به اینجا آمدید از او تشکر کنم و افتخار کنم که گروه اجرایی نمایش سقراط در کنار استاد عباس جوانمرد اولین اجرای عمومی خود در سال ۹۴ را در تالار وحدت روی صحنه می برد.

کارگردان نمایش «سقراط» با گرامیداشت روز جهانی تئاتر بیان کرد: امروز در تمام دنیا یک روز خاص است که همه اهالی تئاتر در تمام دنیا این روز را که مزین به روز جهانی تئاتر است جشن می گیرند. البته ما ایرانی ها به خاطر اینکه شوخی را زیاد دوست داریم دو ماه بعد جشن های روز جهانی تئاتر را برگزار می کنیم اما به هر حال به خاطر اینکه به سهم خود این روز بزرگ را گرامی بداریم تلاش کردیم کار کوچکی را انجام دهیم.  امروز من از استاد عطا الله کوپال به عنوان فردی که در عرصه نمایشنامه نویسی درس های زیادی از او آموختم دعوت کردم تا در اولین اجرای ما حضور داشته باشد و وی پیام روز جهانی تئاتر را برای شما بخواند.

عطا الله کوپال نیز بعد از حضور روی صحنه گفت: برای من افتخار بسیار بزرگی است که چنین شاگردی دارم که چنین نمایشی را روی صحنه برده است. امشب می دانستم که باید بیایم و روی صحنه تالار وحدت در خدمت شما عزیزان باشم به همین جهت به خودم قول دادم که احساسات خود را سرپوش بگذارم اما دیدم نشد.

وی افزود: بار اولی که نمایش «سقراط» را دیدم گریه کردم. البته برای سقراط و سرنوشت او در نمایش گریه نکردم من برای اندیشه ای گریه کردم که به باد رفت. سقراطی که شما در نمایش دیدید سقراط تاریخی نبود. سقراطی که شما در این نمایش دیدید یک سقراط کلی بود. او اندیشه کامل بشر بود.

کوپال قبل از قرائت متن روز جهانی تئاتر که کریستف وارلوفسکی کارگردان صاحب نام لهستانی آن را نوشته است، خطاب به تماشاگران گفت: امیدوارم سال آینده یک ایرانی پیام روز جهانی تئاتر را به تمام دنیا ابلاغ کند.

نمایش «سقراط» نوشته و کار حمیدرضا نعیمی از هفتم فروردین ماه ساعت ۱۹ با بازی فرهاد آییش، کتانه افشاری نژاد، بهناز نازی، لادن مستوفی، ایوب آقاخانی، رضا جهانی، بهمن عباسپور، آرش خاموشی، مجتبی پیرزاده، بهار نوحیان، یاسمن کاکایی، روژین رحیمی، راشین دیدنده، یعقوب صباحی، مهرداد خانی، نقی سیف جمالی، سیاوش چراغی پور، بهنام شرفی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد در تالار وحدت روی صحنه می رود.

 

اخبار مرتبط:

انتشار فراخوان اجرای عمومی در تالار سایه تئاتر شهر

«عشق،درام،رام» روی صحنه می رود

«دومینو» در سالن استاد انتظامی به صحنه می‌رود

پیام نوروزی مدیر‌کل هنرهای نمایشی

اعلام نتایج بازبینی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

اجرای «همه چیز می‌گذره تو نمی‌گذری» پس از 6 سال

«چیزی یادم نمیاد» به روی صحنه می رود

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد

فراخوان جشنواره کانون نمایشگران تئاتر خیابانی منتشر شدژ

«عمو نوروز با حاجی فیروز» به سنگلج می رود

چه کسانی در تئاتر شهر امکان اجرا دارند