مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی گفت: در صورت نهایی شدن آماده سازی پردیس تئاتر خاوران، مراسم اردیبهشت تئاتر ۹۴ در این مجموعه بزرگ برگزار می شود.

 

سایت خبری تئاتر: مهدی شفیعی از برگزاری اردیبهشت تئاتر در مجموعه پردیس تئاتر خاوران خبر داد و گفت: با مذاکراتی که با دوستان داشتیم انشاالله اختتامیه اردیبهشت تئاتر را در این مجموعه تازه تاسیس برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: پردیس تئاتر خاوران در حال آماده سازی نهایی است که در صورت امکان اضافه شدن چنین ظرفیتی به تئاتر کشور بسیار خوشایند است و چه خوب تر که این آغاز با اردیبهشت تئاتر ایران صورت گیرد.


خاوران منطقه‌ای است که قابلیت دسترسی به مناطقی از شهر تهران را دارد که تراکم جمعیت در آن بیش از دیگر مناطق است، مناطقی که تاکنون از یک چنین مجموعه‌ای بی‌بهره بود و اگر مردم در این مناطق به تماشای نمایشی نشسته‌اند،‌ اغلب یا آثار قدرتمند نبوده‌اند و یا اینکه سالن مناسب اجرای تئاتر نبوده است، اما اکنون با وجود پردیس تئاتر خاوران که دسترسی خوبی از چند اتوبان مهم شهر تهران مانند آزادگان، بسیج، امام علی(ع) و پایانه‌های اتوبوس‌رانی خاوران و محلاتی دارد، این امکان برای دسترسی بسیار بیشتر از جاهای دیگر فراهم است.مجموعه پردیس تئاتر خاوران یک هزار مترمربع کارگاه ساخت دکور و کارگاه خیاطی و 3 هزار مترمربع هم اتاق‌های پشت صحنه و سالن‌های تمرین دارد. همچنین این مجموعه دارای یک لابی اصلی است که در طبقه بالا و ضلع غربی آن یک قرائت‌خانه است و غرفه‌ای برای ارائه محصولات فرهنگی هم در آنجا در نظر گرفته شده است.

همچنین در ضلع شرقی این لابی یک سالن کنفرانس مطبوعاتی قرار گرفته است که برای برگزاری نشست ها محل مناسبی است. مرکز پردیس تئاتر حرفه‌ای شهر تهران فضای آمفی تئاتر روباز نیز دارد که به مساحت 3500 مترمربع است؛ این مکان می‌تواند برای نمایش‌های آئینی و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری‌ها و ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی با مساحتی نزدیک به 4 هزار مترمربع و مکان‌هایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه و سالن بازی کودکان از دیگر امکانات این مجموعه محسوب می‌شوند.

 

اخبار مرتبط:

انتشار فراخوان اجرای عمومی در تالار سایه تئاتر شهر

«عشق،درام،رام» روی صحنه می رود

«دومینو» در سالن استاد انتظامی به صحنه می‌رود

پیام نوروزی مدیر‌کل هنرهای نمایشی

اعلام نتایج بازبینی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

اجرای «همه چیز می‌گذره تو نمی‌گذری» پس از 6 سال

«چیزی یادم نمیاد» به روی صحنه می رود

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد

فراخوان جشنواره کانون نمایشگران تئاتر خیابانی منتشر شدژ

«عمو نوروز با حاجی فیروز» به سنگلج می رود

چه کسانی در تئاتر شهر امکان اجرا دارند