مدیر تماشاخانه سنگلج برنامه‌های سال ۹۴ این مجموعه را اعلام کرد

 

 

سایت خبری تئاتر:  یونس آبسالان مدیر تماشاخانه سنگلج در ارتباط با برنامه اجراهای این تالار در سال ۹۴ عنوان کرد: امسال دو نوبت اجرایی در این سالن خواهیم داشت که در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ خواهد بود. به این ترتیب، گروه‌های نمایشی متقاضی، تعداد اجراهای بیشتری در تماشاخانه سنگلج  دارند و تماشاگران هم فرصت بهتر و بیشتری برای حضور در این سالن پیدا می‌کنند.
 

وی با اشاره به جشن ۵۰ ساله شدن قدیمی‌ترین تالار نمایشی در حال کار تهران گفت: همچنین به مناسبت ۵۰ سالگی تماشاخانه سنگلج، برنامه‌های مشترکی را با کنسرواتوار ملی مسکو خواهیم داشت که در همین ارتباط، این دو مرکز هنری، خواهرخوانده می‌شوند تا همکاری مستمر و بیشتری میان‌شان شکل بگیرد.

آبسالان در مورد سرنوشت ساختمان جنبی این تماشاخانه یادآور شد: امیدوارم سال جدید با همکاری شهرداری و شورای شهر تهران، ساختمان دفتر حقوقی شهرداری به مجموعه تماشاخانه سنگلج ملحق شود. این اتفاق، فضای مناسبی را به وجود می‌آورد و پلاتوهای تمرین و پارکنیگ مناسبی را برای گروه‌های نمایشی فراهم می‌کند.

مدیر تماشاخانه سنگلج در پایان تاکید کرد: در تمام دنیا و حتی در رشدیافته‌ترین کشورهای صنعتی که با زیربنای اقتصاد آزاد کار می‌کنند، تئاتر به عنوان هنر تولید اندیشه شناخته می‌شود، به همین دلیل همیشه چتر حمایت دولت بر آن باز است. این ماهیت تئاتر است که متاسفانه در سال ۹۳ از این مقوله عاری بود و تئاتری‌ها خودشان از طریق جذب مخاطب درآمدزایی می‌کردند. با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی، چشم‌انداز خوبی در سال جدید پیش‌روی اهالی تئاتر کشور گسترده شده که نوید بخش است.

 

اخبار مرتبط:

آخرین وضعیت جسمی عزت‌الله انتظامی

پژمان جمشیدی و بازی در یک تئاتر

نمایش « فقط به خاطر من» ویژه عکاسان اجرا می شود

زنگ افتتاح «رام کردن زن سرکش» را هما روستا می‌زند

اجرای «سقراط» به نفع هنرمندان مبتلا به سرطان

اردیبهشت تئاتر در پردیس تئاتر خاوران برگزار می شود

۳۴ هنرمند تئا‌تری که از میان ما رفتند