دانیال اربابی همزمان ۲ نمایش با نام‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» را بر اساس فیلمنامه‌ «دوازده مرد خشمگین» نوشته‌ رجینالد رُز روی صحنه می‌برد.

چارسو پرس: به نقل از مشاور رسانه‌ای اثر، نمایش‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی آذر و دی ۱۴۰۲ در مجموعه برج آزادی به صحنه می‌روند.

این کارگردان جوان در تلاش است تا تفاوت‌ها و توان‌مندی‌های زنان و مردان در حوزه تصمیم‌گیری و قضاوت را در قالب ۲ نمایش مجزا به تصویر بکشد.

در خلاصه داستان فیلمنامه‌ «دوازده مرد خشمگین» آمده است: «پسر نوجوانی به قتل پدرش متهم شده و حالا داوری نهایی برعهده هیات منصفه‌ای ۱۲ نفره گذاشته شده است تا وی را متفق‌القول بی‌گناه یا گناهکار تشخیص دهند.»

در توضیح این اجرا آمده است: «علوم مختلف مانند جامعه‌شناسی و روانشناسی به ما نشان داده‌اند که زنان و مردان به دلیل نگرش ها، ساختارهای ذهنی و روانی متفاوت به شیوه‌های مختلفی به قضاوت و تصمیم‌گیری می‌پردازند. بر اساس این مطالعات می‌توان چنین گفت که مردان در مقایسه با زنان، برای قضاوت مسایل پیش‌رو بیشتر متاثر از تجربیات گذشته و در پی تامین رفاه و آسایش نزدیکان خود هستند. حال آن که زنان بسیاری برای قضاوت و تصمیم‌گیری امور کنونی به دورنمای آینده و مشکلات و نگرانی‌های محتمل آن تکیه دارند.»