کارگردان نمایش جدید «داستان نیمه شب» گفت: عشق اگر در دل آدمی کهنه شود، ممکن است که به بدترین شیوه زخمش سر باز کند، در داستان نیمه شب ما این اتفاق را به نمایش کشیدیم.

چارسو پرس: نمایش «داستان نیمه شب» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی محمد قیاسی به زودی (چهاردهم آذر ماه) قرار است اجراهایش را در خانه نمایش دا ـ سالن شماره یک آغاز کند. بازیگران این کار شیوا جوانمرد، تینا حاج محمدرضا، شاهین پاکزاد و ماهان علیزاده هستند.

محمد قیاسی کارگردان نمایش داستان «نیمه شب» درباره محتوای این کار توضیح داد: داستان «نیمه شب» روایتی عاشقانه را بازگو می‌کند که ما هر از گاهی در جامعه می‌بینیم، اینکه بخشی از عشق‌های قدیمی اگر سر باز کنند ممکن است که چه اتفاق‌های جدی‌تری را پیش ببرد، که متاسفانه ما همیشه نگاه ساده‌ای به این موضوع داریم، اما عشق اگر در دل آدمی کهنه شود، شاید یک زمان به بدترین شیوه ممکن زخمش سر باز کند، در داستان «نیمه شب» ما این اتفاق را می‌بینیم و یکی از دلایل انتخاب نمایشنامه نیز همین بوده است.

وی با بیان اینکه روند تمرینات یک ماه به طول انجامید، افزود: مجبور بودیم در زمان محدودی که داشتیم پروسه تمرینات را بگذرانیم، اما به خاطر تسلطی که بر نمایشنامه داشتم کار خوب پیش رفت.

قیاسی درباره نحوه انتخاب بازیگران نیز گفت: بازیگران را با توجه به شناخت قبلی، نمایش‌هایی که بازی کرده و خودم دیده بودم انتخاب کردم و با توجه به متن نمایشنامه انتخاب‌ها انجام شد و پس از آن نیز به سرعت تمرینات را آغاز کردیم.

وی اظهار داشت: فضای نمایشنامه در فضایی تراژدی می‌گذرد. ما در شیوه اجرایی هم سعی کردیم به حالت غیرواقعی و با استفاده از تئاتر بی‌چیز گرتفسکی کار را جلو ببریم. بنابراین اینکه سطح نمایش در چه حدی است را باید مخاطب بگوید، ما تلاش خودمان را برای هرچه بهتر بودن نمایش انجام داده‌ایم، امیدوارم مخاطب ببیند و آن را بپسندد.