نماینده مجموعه تئاتر شهر در فاز دوم بازسازی با اشاره به تهیه طرح بازسازی سالن اصلی با ۲۳ مورد، اعلام کرد که هنوز نمی‌توان برای فعالیت مجدد سالن قشقایی تاریخی را مشخص کرد.

 

سایت خبری تئاتر: عبدالخالق مصدق درباره وضعیت بازسازی سالن‌های سایه، قشقایی و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر و اتمام کامل بازسازی و بازگشایی مجدد این سالن‌ها به خبرنگار مهر گفت: طبق برآورد و بررسی‌های انجام شده، بازسازی ۲ پلاتوی مجموعه تئاتر شهر تا ۱۰ روز کاری دیگر به اتمام می‌رسد و برای تکمیل کردن بازسازی سالن سایه نیز ۲۵ روز دیگر زمان نیاز داریم.

وی درباره زمان اتمام بازسازی سالن قشقایی و بازگشایی مجدد آن یادآور شد: برای سالن قشقایی طی توافقی که با انجمن طراحان صحنه تئاتر داشتیم، برای ورود و خروج دکورها یک سیستم الکتروموتوری تعبیه می‌کنیم که دیگر نیازی به جابجایی جایگاه تماشاگران سالن نباشد.

نماینده مجموعه تئاتر شهر در بازسازی این بنای تئاتری تأکید کرد: هنوز برای پایان بازسازی سالن قشقایی و آغاز به کار مجدد آن نمی‌توان تاریخی تعیین کرد.

مصدق درباره طرح بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز توضیح داد: طرح بازسازی سالن اصلی را حاوی ۲۳ مورد تعریف کردیم. اگر با سازمان میراث فرهنگی به توافق برسیم در این طرح تعبیه ۲ در خروجی در ۲ سمت سالن در نظر گرفته شده که در صورت اجرای این مورد، ۳۰ درصد ظرفیت تخلیه تماشاگر سالن در شرایط بحرانی را افزایش خواهیم داد. این مورد در صورتی که بتوانیم سازمان میراث فرهنگی را در خصوص بالا رفتن ضریب امنیت مخاطبان سالن اصلی مجاب کنیم، اجرا خواهد شد.

وی درباره دیگر موارد در نظر گرفته شده در طرح بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر گفت: افزایش فناوری و تکنولوژی سالن اصلی، ارتقای بحث آکوستیکی سالن، صندلی‌های تماشاگران و ارتقای سیستم تهویه از جمله موارد در نظر گرفته شده در طرح بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر هستند که در مجموع برای اجرای این موارد ۴ ماه زمان تعیین شده است.

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد