مراسم افتتاحیه نمایش «رام کردن زن سرکش» در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: در ابتدای این مراسم که یکشنبه ۱۶ فروردین با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید عرصه تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، هما روستا پیشکسوت تئاتر ضمن ابراز شادمانی از حضور
در این برنامه گفت: از اینکه تئاتر هنوز زنده است و زنگی برای به صدا در آوردن آن وجود دارد بسیار خوشحال هستم. حضور این‌همه تماشاچی برای تئاتر را نیز مایه خوشحالی فراوان می‌دانم.

در ادامه مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان و ریاست مجموعه ایرانشهر با تبریک سال نو و تشکر از اساتید حاضر در این مراسم گفت: جای حمید سمندریان در اینجا سبز است و یادش را گرامی می‌داریم. برای شادی روح او دعا می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم شاگردان خوبی برای وی باشیم و اندیشه‌های او را در عرصه تئاتر به منصه ظهور برسانیم. از اینکه فصل جدیدی از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر را آغاز می‌کنیم بسیار خوشحال هستم. اجرای چنین نمایش‌هایی در واقع پیامد سیاست فصل جوان تماشاخانه ایرانشهر است که بخش‌هایی از زمان خود را به اجرای گروه‌های جوان اختصاص داده است تا باعث معرفی و بالندگی هرچه بیشتر استعدادهای جوان در عرصه تئاتر شود.

 وی ادامه داد: برگزاری مراسم آغازین هر یک از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر موجب گردهم آمدن برای قدردانی از گروه‌های تئاتر و نیز تزریق انرژی مثبت به این گروه‌ها برای اجرای هرچه بهتر نمایش‌ها می‌شود. حضور هنرمندان عزیر و اساتید ارجمند در این مراسم مایه مباهات ماست.

سرسنگی در پایان گفته‌های خود ضمن اشاره به تعداد بالای نمایش‌های اجرا شده در تماشاخانه ایرانشهر و دشواری هماهنگ کردن و اجرای منظم چنین برنامه‌هایی از زحمات اعضای مجموعه ایرانشهر تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این مراسم هما روستا زنگ افتتاح نمایش «رام کردن زن سرکش» را به صدا در آورد و هنرمندان و اساتید حاضر در برنامه امضای یادگاری خود را پای پوستر این نمایش گذاشتند.

نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر و یک کمدی خانوادگی است و مریم کاظمی طراحی و کارگردانی آن را بر عهده دارد.

 

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد