نمایش «سقراط» یکشنبه ۱۶ فروردین‌ماه به نفع هنرمندان تئاتر که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند، در تالار وحدت روی صحنه رفت.

 

سایت خبری تئاتر: گروه تئاتر شایا با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و سایت ایران کنسرت، عواید فروش بلیت‌های اجرای ویژه‌ نمایش «سقراط» را به درمان هنرمندان خانواده‌ تئاتر که با بیماری‌های خاص مبارزه می‌کنند، اختصاص داد. این اجرا با استقبال تماشاگران همراه شد، به طوری که بلیت‌های آن هفته‌ گذشته به طور کامل فروخته شده بودند.

دقایقی پیش از اجرای یکشنبه‌ ۱۶ فروردین ماه نمایش «سقراط» علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا سعیدی‌پور مدیر تالار وحدت با حضور در پشت صحنه نمایش با گروه اجرایی دیدار کردند.

علی مرادخانی ضمن تشکر از گروه تئاتر شایا، خطاب به حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» گفت: از شما بسیار سپاسگزارم که این کار نیک را انجام دادید. این حرکت انسان‌دوستانه وقتی این چنین از درون خانواده‌ تئاتر آغاز می‌شود، اقشار دیگر و حتی مسئولان را با خود همراه می‌کند.

حمیدرضا نعیمی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر، گفت: چنین حرکتی وظیفه‌ ما اعضای جامعه‌ تئاتری است و برای انجام وظیفه‌مان توقع توجه و تشویق نداریم اما باید از مسئولان بنیاد رودکی و تالار وحدت و سایت ایران کنسرت تشکر کنیم، چون وقتی از ماهیت این حرکت آگاه شدند، مشتاقانه با ما همکاری کردند.

ایوب آقاخانی، بازیگر نقش افلاطون هم از معاون هنری وزیر ارشاد برای انتخاب مهدی شفیعی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی تشکر کرد و گفت: بسیار سپاسگزاریم که سرانجام فردی را برای مدیریت هنرهای نمایشی انتخاب کردید که در میان اهالی تئاتر به نیکی شناخته می‌شود.

نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی از هفتم فروردین، مصادف با روز جهانی تئاتر روی صحنه رفته است. بازیگران این نمایش عبارتند از فرهاد آییش، لادن مستوفی، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، یعقوب صباحی، كتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، بهار نوحیان، بهمن عباس‌پور، رضا جهانی، بهنام شرفی، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن كاكایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد.

«سقراط» در چهاردهمین جشن كانون ملی منتقدان ایران برنده شش جایزه‌ بهترین بازیگر مرد، بهترین طراح صحنه، بهترین طراح لباس، بهترین موسیقی، بهترین گریم و نمایش برگزیده شد.

دریافت نشان عبدالحسین نوشین برای بهترین كارگردانی از سوی كانون ملی منتقدان ایران، دریافت نشان آكادمی استاد حمید سمندریان برای بهترین بازیگر تئاتر ایران و دریافت جایزه بازیگر برگزیده از سوی كانون بازیگران خانه تئاتر ایران در جشن بازیگر ۱۳۹۳، از دیگر موفقیت‌های نمایش «سقراط» هستند.

این نمایش هر شب، به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد