سومین شمارۀ مجلۀ «عصر روشن» با عکس‌های منتشرنشده‌ای از «عباس کیارستمی»، «داریوش مهرجویی»، «مرتضی پورصمدی» و «اکبر گلپا» منتشر شد.

چارسو پرس: در شمارۀ جدید این مجلۀ فرهنگی هنری همچون گذشته به بحث‌های خاص و چالش‌بر‌انگیزی در حوزه‌‌های مختلف پرداخته شده است.

در بخش «کارگاه نمایش» (تئاتر) چرایی افول تئاتر اجتماعی در دهۀ اخیر بررسی شده است. از جمله مطلب‌های این بخش، گفت‌وگو با «حسین کیانی» است.

بخش «حوض روغن» (هنرهای تجسمی) نیز به موضوع عکس‌های افشاگر پرداخته که در این بخش نیز علاوه بر بررسی‌های جهانی، مصاحبه‌هایی با اسماعیل عباسی و مهدی وثوق‌نیا دیده می‌شود.

اما در بخش «قفسه پشتی» (کتاب و ادبیات) که به موضوع عاشقانه‌های فانتزی و چریکی در جهان و ایران پرداخته، مصاحبۀ منتشرنشده‌ای از «ر. اعتمادی» و مصاحبه‌ای با «پرند علوی» (نوۀ نویسندۀ «بزرگ علوی») دیده می‌شود.

در این بخش، داستان کوتاهی با ترجمۀ «مریم مفتاحی» نیز درج شده است.

و اما در بخش «پشت صحنه» (سینما) که میز گفت‌وگویی با حضور «مهرداد اسکویی» و مصاحبه‌ای با «سیف‌اله صمدیان» در آن آمده، به‌ بهانۀ نخستین نمایش مستند جدید صمدیان دربارۀ «عباس کیارستمی» در جشنوارۀ فیلم بوسان، به شیوۀ فیلمسازی این هنرمند جهانی ایران از نظر سینماگران ایران و جهان پرداخته شده است.

همچنین در بخش «فالش» (موسیقی) که به تصویر منتشرنشده‌ای از «اکبر گلپا» مزین است، با پرداختن به دعواهای خوانندگان و دیگر موسیقیدانان با یکدیگر، در مطلبی به قلم مهدی سالاری – خواننده و مدرس آواز – به این موضوع پرداخته شده که آیا «محمدرضا شجریان» خانه‌نشینی «ایرج خواجه‌امیری» و «اکیر گلپا» را رقم زد؟

«انجمن شاعران زنده»، «سریال ایرانی» (داستان دنباله‌دار هم‌خونه)، «دست‌ اول»، «خط سوم» و «تور لحظه‌ آخری» دیگر بخش‌های مجلۀ فرهنگی هنری «عصر روشن» را تشکیل می‌دهند که به صاحب امتیازی، مدیرمسؤولی و سردبیری «علیرضا بهرامی» منتشر می‌شود.

«عصر روشن 3» به بهای 85000 تومان انتشار یافته و در دکه‌های مطبوعاتی و کتاب‌فروشی‌ها قابل تهیه است.