مدیرکل اداره هنرهای نمایشی درباره‌ی دیدار نوروزی‌شان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت.

 

سایت خبری تئاتر: مهدی شفیعی که صبح دوشنبه 17 فروردین‌ماه همراه با جمعی از مدیران و هنرمندان برای تبریک نوروز و تسلیت به مناسبت درگذشت والده علی جنتی در دفتر وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر شده بودند به خبرنگار تئاتر ایسنا، گفت: در این دیدار خوشبختانه اولین صحبت وزیر خطاب به همه مدیران این بود که اولویت و توجه وزارتخانه در سال جدید به حوزه تئاتر خواهد بود تا کاستی‌های موجود با تمرکز بیشتری پیگیری شود.

او با اشاره به اینکه صحبت‌هایی مبنی بر توجه به ظرفیت تئاتر برای استفاده در دیپلماسی کشور مطرح و بر آن تأکید شده است، ادامه داد: تمام این موارد انرژی مضاعفی برای تئاتر بود و ما هم برای این همکاری اعلام آمادگی کردیم.

شفیعی افزود: همکاری در زمینه تولیدات هنری هنرمندان، ساماندهی و افزایش فضاها و ظرفیت‌های موجود، افزایش ظرفیت‌ها و ساخت و ساز و تأکید بر تئاتر استان‌ها از جمله مواردی است که در این دیدار مطرح شد.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی با بیان اینکه وزیر فرهنگ بر توجه به تئاتر استان‌ها تأکید کرده است، گفت: ما قطعا کاستی‌هایی در بخش تالارها در تهران و دیگر شهرهای کشور داریم که توجه جدی به این مسئله و حمایت از تولیدات از دیگر مباحث اساسی است که در دستور کار ما خواهد بود.

او توجه به تئاترشهر شهرستان‌ها و ایجاد آن‌ها و نیز توجه به ظرفیت‌های دانشگاهی را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه کاری خود دانست.

شفیعی در پایان با اشاره به برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: سال 94 ، سال مهمی برای تدوین آن است و ما تلاش می‌کنیم برای رفع کاستی‌هایی که بویژه در حوزه قوانین تئاتر وجود دارد، به این برنامه ورود کنیم تا با همکاری اعضای صنف و جامعه هنری در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

 در این دیدار محمود عزیزی، ایرج راد، علی مرادخانی و دیگر مدیران معاونت هنری هم حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد