علی رفیعی درباره برنامه‌های خود برای تولید و اجرای نمایش در سال ۹۴ توضیح داد که مذاکرات موفقی با تالار مولوی و بنیاد رودکی داشته و در صورت انعقاد قرارداد، ۲ اثر نمایشی را اجرا می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از مهر:  رفیعی که در آخرین کارگردانی‌اش نمایش «یرما» را سال ۹۲ و با معرفی بازیگران جوان تئاتر در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد، درباره برنامه‌های خود برای کارگردانی تئاتر در سال جاری گفت: با ۲ ارگان مختلف صحبت‌هایی شده و من علاقه‌مندی و موافقت خود را برای تولید و اجرای نمایش اعلام کرده‌ام. این صحبت‌ها با بنیاد رودکی و تالار مولوی دانشگاه تهران انجام شده و هم دکتر جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی و هم آقای حریری مدیر تالار مولوی در ملاقات‌های خوب و مؤثری که داشتیم، موافقت‌های اصولی خود را برای به صحنه بردن نمایشی توسط من اعلام کرده‌اند.

این کارگردان مطرح تئاتر ایران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: من برنامه‌هایی را دارم ولی تا زمانی که قرارداد امضا نشود، نمی‌توانم چیزی را به عنوان برنامه قطعی خود اعلام کنم. 

«آشپزخانه» در مولوی و «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» در وحدت

کارگردان نمایش‌های «در مصر برف نمی‌بارد» و «شکار روباه» با تأکید بر اینکه اگر قرارداد امضا شود زمان‌بندی شروع تمرینات و تولید ۲ اثر نمایشی را انجام خواهد داد، افزود: قصد دارم در صورت امضای قرارداد، نمایش «آشپزخانه» را که خودم ترجمه کرده‌ام در تالار مولوی روی صحنه ببرم و برای اجرا در تالار وحدت هم قصد اجرای نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» را اجرا کنم.

رفیعی یادآور شد: مذاکرات انجام شده در سال گذشته بسیار موفقیت‌آمیز و خوب بود و قطعیت پیدا کردن تولید و اجرای این آثار موکول به مذاکراتی در سال جاری شد که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسیم.

تمایلی به همکاری با تهیه‌کنندگان سینما ندارم

این کارگردان سینما در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه آیا در سال جاری اثری سینمایی را کارگردانی خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: برای ساخت فیلم اقدامی نکرده‌ام چون از دست تهیه‌ کننده‌ها به شدت ناراحت هستم زیرا به زعم من هیچکدام از تهیه کننده‌ها به فکر فیلم و سینما نیستند و تنها به منافع خودشان فکر می‌کنند. به همین دلیل هیچوقت ماجرای ساخت فیلمی از من با آن‌ها به جایی نمی‌رسد.

کارگردان فیلم سینمایی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» و «آقایوسف» ادامه داد: فیلمنامه‌های من آماده هستند ولی علیرغم تماس‌هایی که تهیه کنندگان برای ساخت آن‌ها دارند، هنوز تمایلی به این کار پیدا نکرده‌ام.

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد