دوشنبه هفدهم فروردین ماه طی مراسمی نمایش «پرواز ایکار» افتتاح و روی صحنه رفت .

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: در مراسمی که با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در محل لابی تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، پس از صحبت های مسعود فروتن، محمد حاتمی درباره نمایش سخنان کوتاهی بیان کرد و به حاضرین خیر مقدم گفت.

در ادامه از خسرو سینائی دعوت شد تا  سخنان خود را ایراد و نمایش را افتتاح نماید . خسرو سینائی کارگردان سینما ضمن تقدیر از گروه و نیز زحمات خانواده تئاتر، از دعوت خود به عنوان یک سینمائی، از برگزار کنندگان مراسم تشکر نمود و به طرح بیاناتی در خصوص هنر تئاتر و لزوم وجود آن و اهمیت این هنر  پرداخت.

وی خاطر نشان کرد که ما در تئاتر و بر صحنه واقعیت هائی را دیده و به خاطر می سپاریم که می تواند از هر لحظه ای خاطره ساز تر باشد و ما این را در زندگی مجازی و محیط های ارتباطی نوین نمی یابیم، پس حضور و اتفاق تئاتر به شکل صحیح می تواند در زندگی افراد جامعه بسیار تاثیرگذار باشد و از حاضرین خواست تا تئاتر را زندگی کنند . سپس وی با به جا آوردن رسم معمول آئین های افتتاح، زنگ را به صدا در آورده و این نمایش به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد .

در این مراسم هنرمندانی چون : اکبر رحمتی، بهزاد خداویسی، فرهاد بشارتی، علیرضا غفاری، فرزانه نشاط خواه، شیرین بینا، دلارا نوشین، حسام منظور، شیرین یزدانبخش، نسرین نصرتی، زری کریمی، بیتا الهیان، علیرضا ناصحی حضور داشتند.

شایان ذکر است، پس از خاتمه نمایش، محمد حاتمی کارگردان، به نمایندگی از گروه عنوان کرد که اجرای اول نمایش را در غیاب کوروش تهامی بازیگر نقش ایکار که به علت بیماری موقتاً بستری است ، روی صحنه رفتیم و خودم به جای ایشان بازی کردم.

وی سپس با آرزوی بهود هر چه سریعتر این بازیگر توانا، از سامان مظلومی که به عنوان جایگزین ایفای نقش محمد حاتمی را برعهده گرفته بود قدردانی کرد و امید داد که کوروش تهامی هر چه زودتر با سلامت به صحنه باز گردد و هنرنمائی کند .  

در این نمایش به ترتیب ورود بازیگرانی چون : امیرکاوه آهنین جان، علیرضا مهران، عماد سالکی، پریسا فلاح زاده، سامان مظلومی، روح اله کمانی، کوروش تهامی، بهنوش بختیاری، سینا رازانی، تینو صالحی، الهام دهقانی و محمد حاتمی ایفای نقش می کنند. تهیه کننده حجت سید علیخانی ، آهنگساز: بهرنگ معتمدی، طراح لباس: هلیا شکری، طراح پوستر و بروشور: پریسا فلاح زاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: هلیا کریمی، منشی صحنه: نازیار عمرانی، مدیران صحنه: پوریا اخوان، محمد روحبخش، حامد روحبخش  جامه دار : یاسمن لطفی ، عکاس : بابک برزویه ، صابر زمانی ، گروه موسیقی : نوازنده فلوت : ترانه یوسف پور،نوازنده گیتار: حمیدرضا کیانی، نوازنده درامز: امیر صدیقیان، دوخت لباس: آزاده تقی مهر، مریم باشیاری ، ساخت ماسک: کیمیا اشرفی، سروش رازی، دوخت کلاه گیس: سمانه مخملیان فر، و مدیر روابط عمومی: محمد وفائی از عوامل اجرائی گروه نمایش هستند .

این نمایش به مدت یک ماه از تاریخ هجدهم فروردین، هر روز  ساعت 18 در سالن استادناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.

 

نمایش «پرواز ایکار»

 

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد