مستند انیمیشن «روستای ده برآفتاب» ضمن دریافت دیپلم افتخار از جشنواره Girona اسپانیا در هفدهمین دوره جشنواره anim arte برزیل نیز نمایش داده شد

چارسو پرس: به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مستند انیمیشن «روستای ده برآفتاب» از سی و پنجمین جشنواره Girona  اسپانیا برای خلاقیت در ساخت انیمیشن دیپلم افتخار کسب کرد . مستند انیمیشن روستای ده برآفتاب ساخته زیبا ارژنگ یک انیمیشن هشت دقیقه ای با تکنیک دوبعدی است که با تلفیق انیمیشن و فیلم زنده ساخته شده؛ داستان فیلم به گونه ای است که از هنگام تولد کودکی تا بزرگسالی‌اش با او همراه می‌شویم و با دیدن عکس‌هایی که در دست اهالی روستا است قصه روایت می‌شود.

جشنواره خیرونا با بیش از سیزده هزار بازدید کننده دارد و بزرگترین و قدیمی ترین جشنواره کاتالونیا است که هر ساله در شهر خیرونا برگزار می شود. برگزارکنندگان جشنواره Girona اسپانیا، کشف استعدادهای نوظهور را در انتخاب فیلم‌ها مد نظر دارند؛ این رویداد از 6 تا 12 نوامبر در کاتالونیای اسپانیا برگزار شد.

پیش از این مستند انیمیشن «روستای ده برآفتاب» موفق به دریافت لوح تقدیر از پانزدهمین جشنواره ویژن روسیه و همچنین دریافت جایزه بهترین مستند جشنواره پل صلح فرانسه شد همچنین به هفدهمین جشنواره فیلم ریور ایتالیا ، نهمین جشنواره بین‌المللی EACG  آمریکا، هفدهمین جشنواره جهانی فیلم میراث امریکا، پنجمین جشنواره فیلم AEI فیلم‌های مستند باستان‌شناسی و قوم‌نگاری و تاریخی قبرس، یازدهمین جشنواره PREMIO CARPINO VISCIANO جایزه کارپینو ویسیانو ایتالیا، اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کاج PINUS برزیل، دومین جشنواره Black Cat Awards (جوایز گربه سیاه) بولیوی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تفلیس (دیوژن ۲۰۲۲) گرجستان و … راه یافته است.

انیمیشن «روستای ده بر آفتاب» از دیپلم افتخار در اسپانیا تا نمایش در برزیل

عواملی که در ساخت این مستند_انیمیشن همکاری داشته‌اند عبارتند از: نویسنده، طراح و کارگردان: زیبا ارژنگ، تدوین: بنیامین قچاق، طراحی صدا : علی علی دوستی، تهیه کننده : انجمن سینمای جوانان یاسوج.

لازم به ذکر است این مستند انیمیشن «روستای ده برآفتاب» در روزهای اخیر به هفدهمین دوره جشنواره anim arte برزیل نیز راه یافت است،  این جشنواره فیلم شامل بخش‌ دانشجویی بالای ۱۸ سال، دانش‌آموزی زیر ۱۸ سال، انیمیشن‌های حرفه‌ای درباره محیط زیست و فرهنگ جهانی است که کار زیبا ارژنگ در بخش مسابقه بین‌الملل (فرهنگ جهانی) این جشنواره  در تاریخ ۶ تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳ در ریودوژانریو کشور برزیل نمایش داده شده است.