حمید پورآذری گفت: با وجود گذشت بیش از یک سال از تلاش برای اجرای نمایش «سال‌ثانیه» هنوز نه مکانی پیدا شده و نه حمایتی انجام نشده است

 

سایت خبری تئاتر: حمید پورآذری مدتی است که به دنبال یک سوله است تا آن را برای اجرای نمایش «سال‌ثانیه» آماده کند، اما با وجود پیگیری زیاد، در مملکتی که به قول خودش پر از سوله است، به نتیجه‌ای نرسیده است. او با این حال با وجود برنامه‌های دیگری هم که دارد ترجیح می‌دهد اجرای این نمایش را در اولویت داشته باشد.
این کارگردان تئاتر در این‌باره بیان کرد: بیش از یک سال است که تلاش می‌کنم نمایش «سال‌ثانیه» را روی صحنه ببرم،‌ولی فقط در فستیوال زوریخ موفق به انجام این کار شدم و در ایران شرایط برای به صحنه بردن این نمایش فراهم نشده است.
پورآذری که پیش از این هم تاکید کرده بود برای اجرای نمایش مکان خاصی مثل یک سوله را احتیاج دارد،ادامه داد: چند جا را مثل پارک پردیسان، بوستان ولایت و حتی پارکینگ تالار وحدت دیده‌ام اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است، چون هر کدام از این مکان‌ها به نهاد یا دستگاه خاصی تعلق دارند که باید پیگیری ویژه‌ای برای آن انجام شود و شاید کسی مرا به عنوان یک شخص حقیقی نشناسد.
سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» افزود: در حال حاضر حداقل چیزی که می‌خواهم یک حمایت معنوی است،‌ مثلا معاونت هنری معرفی‌نامه‌ای برای پیگیری به من ارائه کند، چرا که به طور مثال برای پارک پردیسان نمی‌توانم شخصا خانم ابتکار را ملاقات کنم.
پورآذری در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای اجرای این نمایش در کشورهای دیگر دارد؟ گفت: فعلا برنامه‌ای برای این کار ندارم، چرا که می‌خواهم بر اجرای نمایش در ایران متمرکز باشم. البته دو سال است با تعدادی از بچه‌های افغانی هم کار می‌کنم اما اولویتم اجرای «سال‌ثانیه» است.
حمید پورآذری سال گذشته نمایش «سال‌ثانیه» را با حضور تعدادی بازیگر زن جوان در جشنواره تئاتر زوریخ که یکی از معتبرترین جشنواره‌های هنری سوییس است، اجرا کرد. او برای اجرای این نمایش نیازمند فضایی بین 30 تا 40 متر است بنابراین یا باید در یک سوله اجرا کند یا سالنی که چهل متر باشد و بیست متر عرض برای چیدمان دو طرفه داشته باشد.
نویسنده نمایشنامه «سال‌ثانیه» نشمینه نوروزی و تم اولیه آن درباره فراموشی است، این نمایش یک اثر زنانه به حساب می‌آید و تمام بازیگران آن زن هستند.

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد