مدیرعامل خانه تئاتر از احتمال برگزاری مراسم‌ هفته بزرگداشت تئاتر در مکانی به جز خانه هنرمندان ایران خبر داد.

ایرج راد به ایسنا گفت: با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته 17 فروردین ماه در هیات مدیره «خانه تئاتر» برای این موضوع برگزار شده است، بزرگداشت هفته تئاتر را به مناسبت روز جهانی تئاتر همانند گذشته از هفتم تا 14 اردیبهشت ماه با قطعیت برگزار خواهیم کرد اما مکان این بزرگداشت هنوز مشخص نیست.

او در این‌باره توضیح داد: هر سال طبق روال گذشته این برنامه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شد به طوری که برنامه‌های هفته بزرگداشت تئاتر که شامل دو بخش بود در فضای بیرونی خانه هنرمندان و سالن‌ها و نمایشگاه‌های آن برپا می‌شد.

راد ادامه داد: از دو سال قبل مسائلی پیش آمد که آن هم همزمانی برنامه ما با برنامه‌ی انجمن طراحان گرافیک بود که البته آن را در زمان تصدی آقای ابراهیم حقیقی با هم حل می‌کردیم. اما از سال گذشته تداخل برنامه‌ها مشکلاتی را به وجود آورد و امسال این مشکل شدید‌تر شده است.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه برگزاری مراسم هفته بزرگداشت تئاتر در این تاریخ از سال‌ها قبل در خانه هنرمندان تصویب شده بود‌، گفت:امسال با توجه به تداخل و همزمانی برنامه‌های تئاتر و انجمن طراحان گرافیک فضاهای بیرونی را به ما نمی‌دهند و از فضاهای داخلی هم بخش محدودی را در اختیار خواهیم داشت.

او اظهار کرد: به همین دلیل در حال رایزنی هستیم تا مکان دیگری را برای برگزاری این مراسم در اختیار بگیریم که به زودی اعلام خواهد شد.

راد همچنین در پاسخ به اینکه رویکرد برنامه‌های هفته بزرگداشت تئاتر چگونه خواهد بود‌؟ گفت: مسائل مختلفی را در نظر داریم که در طول این هفته آنها را بررسی خواهیم کرد، اما طبیعتا یکی از مسائلی که مدنظر است به بیماری‌های خاص هنرمندان مربوط می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد