عبدالحی شماسی شیوه طنز پردازی که مریم کاظمی در نمایش رام کردن زن سرکش به کار برده است را "طنز نجیب و به دور از هجو و تحقیر" دانست.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر:‌ این مدرس ، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نمایشنامه رام کردن زن سرکش گفت: تفاوت‌های فرهنگی باعث می‌شود که واکنش مردم به شوخی‌های ملل دیگر

متفاوت باشد و کمتر دیده می‌شود که یک لطیفه در همه جای جهان باعث خندادن مردم شود. این فاصله طنز در فرهنگ ایرانی و انگلیسی به خوبی دیده می شود.

شماسی در ادامه توضیح داد: همین مسئله کارگردانان را در مرحله آدابته کردن نمایش های فرنگی به دام لوده و هجو می اندازد اما مریم کاظمی به خوبی از پس این مسئله بر آمده و طنزی نجیب و به دور از هجو و تحقیر را به نمایش در آورده است.

این کارگردان تئاتر بازی حسین محب اهری در این نمایش را نشان دهنده یک تحول و پختگی در هنر بازیگری او عنوان کرده و افزود: امشب در صحنه این نمایش بازی متفاوت و قابل تاملی را از محب اهری دیدم که نشان می‌دهد در شیوه بازی او یک تحول کامل کننده اتفاق افتاده است.

وی بهره گیری از موسیقی ایرانی در این نمایش را یکی از نکات قابل توجه در آدابته سازی این نمایشنامه در اجرا دانسته و ریتم درست، ارتباط بازیگران با یکدیگر و ارتباط درست آنها با رویدادهای نمایشی، طراحی حرکت و میزانسن را از جمله نقاط قوت نمایش رام کردن زن سرکش ارزیابی کرده و به گروه اجرایی برای ارائه‌ای بی‌خطا قدردانی کرد.

نمایش رام کردن زن سرکش به کارگردانی مریم کاظمی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

 

 

 

 

کزارش تصویری مرتبط

 

اخبار مرتبط:

مکان برگزاری مراسم‌ هفته بزرگداشت تئاتر مشخص نیست

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت

گزارش تصویری نمایش «رام کردن زن سرکش» کارگردان: مریم کاظمی

«مکبث» پاییز در تئاترشهر اجرا می شود

نمایش «شب به خیر مادر» در نیاوران اجرا می شود

خسرو سینایی «ایکار» را پرواز داد + عکس

«تک سرباز»‎ ویژه هنرمندان اجرا می شود

جوایز جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه مشخص شد

علی رفیعی با دو نمایش می آید

گزارش تصویری نمایش « فقط به خاطر من» کارگردان: چیستا یثربی