پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در حالی رونمایی شد که قرار است مهرداد اسکویی استاد یکی از کارگاه‌های این رویداد باشد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، صبح امروز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه از پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» رونمایی شد.

محمد حمیدی‌مقدم دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره پوستر این دوره از جشنواره گفت: طبق برنامه امروز از پوسترهای اصلی و جنبی این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی می‌کنیم. حمیدرضا بیدقی هنرمند و گرافیست، مدیر هنری جشنواره و طراح پوسترهای این دوره است. همچنین یکشنبه ۱۹ آذر ماه در نشست رسانه‌ای جشنواره، اسامی فیلم‌های بخش‌های مختلف اعلام می‌شوند.

وی درباره ۳ موضوع اصلی جشنواره امسال توضیح داد: امسال ۳ هدف و ۳ رویکرد رو به آینده را تعیین کرده‌ایم که امیدواریم برای سال‌های بعد روی آن‌ها متمرکز باشیم؛ یکی موضوع آب و دیگری موضوع جمعیت است. همچنین در جشنواره امسال نگاه و رویکرد ویژه‌ای به غزه داریم و یک بخش مهم از جشنواره به فیلم‌ها، گفتگوها و رویکردهایی در این موضوع اختصاص داده شده است. این ۳ موضوع، محورهای اصلی جشنواره امسال هستند. علاوه بر این ۳ موضوع، نگاه ویژه‌ای به حیات وحش و محیط زیست نیز داریم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره بخش‌های جنبی جشنواره امسال گفت: امسال بخش‌های متنوعی را طراحی کرده‌ایم و همکاران من تلاش کردند تا شاهد جشنواره‌ای متنوع و رنگارنگ از نقاط مختلف ایران باشیم. امسال بخشی را به عنوان «گنجینه سینمای ایران» داریم. افتتاحیه جشنواره به صورت ویژه برگزار خواهد شد. گفت‌وگوها، کارگاه‌ها و بحث‌های فکری و تخصصی در خلال جشنواره خواهیم داشت، همچنین میزبان مهمانان بین‌المللی خواهیم بود که کارگاه‌ها و ورکشاپ‌هایی را به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌کنند.

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» درباره بخش غزه عنوان کرد: در جشنواره امسال بخش ویژه‌ای درباره غزه داریم. جشنواره «سینماحقیقت» طی ۵ روز برگزار می‌شود و به همین دلیل ۵ مستند از برترین آثار سینمای جهان با موضوع غزه را به نمایش می‌گذاریم. در این بخش بازنگری نسبت به فیلم‌ها داریم و با کارگردانان درباره آثارشان گفت‌وگو می‌کنیم. به فیلمی که امسال بتواند در بخش بین‌الملل و در بخش ملی این هدف را تامین کند، قطعاً توجه ویژه می‌شود. در کنار این موضوع حدود ۲ هفته قبل صندوق حمایت و سرمایه‌گذاری از پروژه‌های بین‌المللی را طراحی کردیم که اولین هدف این صندوق این است که از فیلم‌هایی که موضوع غزه دارند، حمایت کند.

محمد حمیدی‌مقدم در پایان تصریح کرد: امیدوارم که جشنواره خوبی را پیش رو داشته باشیم و فیلمسازان، هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به سینمای مستند در پردیس سینمایی چارسو همراه ما باشند. فکر می‌کنم امسال شاهد آثار جذابی در جشنواره باشیم.