هفتمین دوره جشنواره مستندات تلویزیونی در کاشان برگزیدگان خود را شناخت.

چارسو پرس: آیین پایانی هفتمین جشنواره مستندات تلویزیونی با حضور رئیس رسانه ملی و جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان کاشان،شامگاه(جمعه، ۱۷ آذر) در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد. بنا به رأی هیئت‌داوران این جشنواره در مجموعه عکس سید متین هاشمی رتبه اول، مجتبی حیدری رتبه دوم و امین نظری نیز رتبه سوم را به دست آوردند.

 در بخش فیلم مستند به انتخاب مخاطبان، تندیس جشنواره، دیپلم و جایزه ۱۰۰ میلیون ریال در بخش مستند کوتاه به فیلم «رؤیای آبی» ساخته محمد وزیری رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم و جایزه ۱۷۰ میلیون ریال در بخش مستند نیمه بلند به مستند «یک گام تا انقراض» به قربان تیموری رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم و جایزه ۳۰۰ میلیون ریال در بخش مستند بلند به فیلم «سربازِ شماره صفر» ساخته محمد سلیمی راد رسید.

در بخش تک عکس امیر قادری، خلیل صحراگرد و محمد رضایی رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

بهترین «مجموعه عکس» به انتخاب مخاطبان به احمد تاجی رسید و جایزه بهترین «تک عکس» به انتخاب مخاطبان نیز به مجتبی اسماعیل زاد اهدا شد.

مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری به عنوان بهترین مجموعه مستند انتخاب شد.

در بخش مستند نگاری، لیلا مرگن، راضیه عباسی و حنان سالمی رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند و جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه به خلیل صحرا گرد برای مستند «دارتاش» اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی مستند نیمه بلند به سید صادق کاظمی برای مستند«برار انیسه»، جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند به محمد سلیمی راد برای «سرباز شماره صفر»، جایزه بهترین فیلم مستند هجده هزار پا به تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی و جایزه بهترین فیلم‌برداری به مجتبی یزدی زاده رسید.

«هوشنگ میرزایی»، جایزه بهترین تدوین، «حسن مهدوی»، جایزه  بهترین صداگذاری، و «مهدی نوری» جایزه بهترین پژوهش را به دست آوردند.

جایزه ویژه هیات داوران به «احمد ذوالفقاری» برای بمب و جایزه ویژه دبیر جشنواره به «احسان شادمانی» برای داستان ساحل شرقی تعلق گرفت.

 مدیر شبکه مستند در این آیین، گفت: هفتمین دوره جشنواره تولیدات مستند تلویزیونی در چهار بخش «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «مستندنگاری» و «عکس» برگزار شد.

حسین زارع زاده درباره شیوه برگزاری جشنواره و نمایش فیلم‌ها، اظهار کرد: طبق فراخوانی که داده شد آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و آثار طی دو ماه مهر و آبان در شبکه مستند پخش شده و مردم به آنها رأی دادند.

وی گفت: از ۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، ۶۹ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که ۱۹ مستند بلند، ۲۳ مستند نیمه بلند و ۲۷ مستند کوتاه در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی، مقاومت، مذهبی، زندگینامه‌ای و حیات وحش بود.